Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Connections between Customer Relationship Management and Market Orientation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F10%3APU91775" target="_blank" >RIV/00216305:26510/10:PU91775 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Connections between Customer Relationship Management and Market Orientation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of this presentation was to analyze the relationship between two key managerial concepts: customer relationship management (CRM) and market orientation (MO). We decided to conduct a more thorough research on the basis of our previous research in these fields, as MO and CRM should be strong concepts that help companies achieve success. The research was conducted on a sample of 43 completed questionnaires provided by firms from the aerospace industry in the Czech Republic and in the Slovak Republic. The aerospace industry is a high-tech industry providing high added value. There is a high concentration of research and production capacity in this branch, and the importance of the aeronautical industry is continuing to grow. Our results showthe level of interdependence between MO and CRM and major deficiencies in their practical application. We also confirmed the influence of MO and CRM on corporate performance.

  • Název v anglickém jazyce

    Connections between Customer Relationship Management and Market Orientation

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this presentation was to analyze the relationship between two key managerial concepts: customer relationship management (CRM) and market orientation (MO). We decided to conduct a more thorough research on the basis of our previous research in these fields, as MO and CRM should be strong concepts that help companies achieve success. The research was conducted on a sample of 43 completed questionnaires provided by firms from the aerospace industry in the Czech Republic and in the Slovak Republic. The aerospace industry is a high-tech industry providing high added value. There is a high concentration of research and production capacity in this branch, and the importance of the aeronautical industry is continuing to grow. Our results showthe level of interdependence between MO and CRM and major deficiencies in their practical application. We also confirmed the influence of MO and CRM on corporate performance.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Citem - Conference on International Trade, Educa

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Neuveden

  • Verze

    Neuveden

  • Identifikační číslo nosiče

    neuvedeno