Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The influence of cultural aspects of strategic marketing in a multinational company

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU92436" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU92436 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The influence of cultural aspects of strategic marketing in a multinational company

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with question how multinational companies can be successful in different entrepreneur environments. Fundamental of company success is supporting marketing activities to ensure company sales. At this time of growing migration and increaseduse of the Internet is important to know who our customers are and even who our employees are to satisfy both of them and assure the success. Strategy of every company deals with many cultural differences that are essential for understanding of different culture. The results of the study are describing relevant connection between culture and marketing in varied types of multinational organizations. The studies also outline the potential methods for further research focusing on the using cultural valuesand dimensions in a diverse business environment. The paper brings out the relationship of culture, marketing and management and the importance of culture aspects.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of cultural aspects of strategic marketing in a multinational company

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with question how multinational companies can be successful in different entrepreneur environments. Fundamental of company success is supporting marketing activities to ensure company sales. At this time of growing migration and increaseduse of the Internet is important to know who our customers are and even who our employees are to satisfy both of them and assure the success. Strategy of every company deals with many cultural differences that are essential for understanding of different culture. The results of the study are describing relevant connection between culture and marketing in varied types of multinational organizations. The studies also outline the potential methods for further research focusing on the using cultural valuesand dimensions in a diverse business environment. The paper brings out the relationship of culture, marketing and management and the importance of culture aspects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    QUAERE 2011 - Interdisciplinary Scientific Conference for PhD students

  • ISBN

    978-80-904877-3-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    405-412

  • Název nakladatele

    MAGNANIMITAS

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    25. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku