The influence of cultural aspects of strategic marketing in a multinational company
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU92436" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU92436 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The influence of cultural aspects of strategic marketing in a multinational company
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with question how multinational companies can be successful in different entrepreneur environments. Fundamental of company success is supporting marketing activities to ensure company sales. At this time of growing migration and increaseduse of the Internet is important to know who our customers are and even who our employees are to satisfy both of them and assure the success. Strategy of every company deals with many cultural differences that are essential for understanding of different culture. The results of the study are describing relevant connection between culture and marketing in varied types of multinational organizations. The studies also outline the potential methods for further research focusing on the using cultural valuesand dimensions in a diverse business environment. The paper brings out the relationship of culture, marketing and management and the importance of culture aspects.
Název v anglickém jazyce
The influence of cultural aspects of strategic marketing in a multinational company
Popis výsledku anglicky
The paper deals with question how multinational companies can be successful in different entrepreneur environments. Fundamental of company success is supporting marketing activities to ensure company sales. At this time of growing migration and increaseduse of the Internet is important to know who our customers are and even who our employees are to satisfy both of them and assure the success. Strategy of every company deals with many cultural differences that are essential for understanding of different culture. The results of the study are describing relevant connection between culture and marketing in varied types of multinational organizations. The studies also outline the potential methods for further research focusing on the using cultural valuesand dimensions in a diverse business environment. The paper brings out the relationship of culture, marketing and management and the importance of culture aspects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
QUAERE 2011 - Interdisciplinary Scientific Conference for PhD students
ISBN
978-80-904877-3-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
405-412
Název nakladatele
MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
25. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—