Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

House of Innovattion - Holistic Diagnostic Approach to Practises in Innovation Management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU93287" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU93287 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    House of Innovattion - Holistic Diagnostic Approach to Practises in Innovation Management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Increasing global competition, product life cycle stealing, new scientific findings and demanding customers represent challenges for innovation management. There is no strength as essential as an ability of differentiation by excellent products or services at attractive markets in long-term period. Innovation provides sustainable market success. Therefore, it is one of the key strategic success factors. The purpose of this paper is to present and discuss knowledge and findings of original primary research into South-Moravian companies within two research projects of Internal Grant Agency Faculty of Business and Management Brno University of Technology, which have been conducted in 2009 and 2010. The research projects have been focused on innovation management and its assessment. Author proved with help of questionnaire survey that in many companies an unsuitable model of innovation process management is employed. There is no clearly defined problem description, innovation project manag

  • Název v anglickém jazyce

    House of Innovattion - Holistic Diagnostic Approach to Practises in Innovation Management

  • Popis výsledku anglicky

    Increasing global competition, product life cycle stealing, new scientific findings and demanding customers represent challenges for innovation management. There is no strength as essential as an ability of differentiation by excellent products or services at attractive markets in long-term period. Innovation provides sustainable market success. Therefore, it is one of the key strategic success factors. The purpose of this paper is to present and discuss knowledge and findings of original primary research into South-Moravian companies within two research projects of Internal Grant Agency Faculty of Business and Management Brno University of Technology, which have been conducted in 2009 and 2010. The research projects have been focused on innovation management and its assessment. Author proved with help of questionnaire survey that in many companies an unsuitable model of innovation process management is employed. There is no clearly defined problem description, innovation project manag

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD Alta

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    128

  • Strana od-do

    79-83

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus