Stakeholder approach in marketing strategy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU95274" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU95274 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Stakeholder approach in marketing strategy
Popis výsledku v původním jazyce
Stakeholder approach has still gained greater popularity, especially in the last 15 years. We can mark a boarder socio - economic trends, affecting the business environment, as the reason of this access creation. This approach appears to be useful in many ways and its intense interest brings new possibilities to use. One of the possibilities is to use stakeholders approach in business activity for creating marketing strategy, which lies in the formulation for choosing correct stakeholder and build relationship with them and creating competitive advantage. In order to deal company with stakeholder through business activity was successful the companies should choose appropriate marketing strategy.
Název v anglickém jazyce
Stakeholder approach in marketing strategy
Popis výsledku anglicky
Stakeholder approach has still gained greater popularity, especially in the last 15 years. We can mark a boarder socio - economic trends, affecting the business environment, as the reason of this access creation. This approach appears to be useful in many ways and its intense interest brings new possibilities to use. One of the possibilities is to use stakeholders approach in business activity for creating marketing strategy, which lies in the formulation for choosing correct stakeholder and build relationship with them and creating competitive advantage. In order to deal company with stakeholder through business activity was successful the companies should choose appropriate marketing strategy.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Scientific Conference ?Whither Our Economies
ISSN
2029-8501
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
135-142
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—