Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Process Analysis of Educational Programs and Their Optimization According to the Educational Policy of European Union

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU95363" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU95363 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Process Analysis of Educational Programs and Their Optimization According to the Educational Policy of European Union

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study is concerned with analysing the process of implementing educational programs and optimizing it for the Erasmus mobility programme students and the free movers. In its first part, educational programs, the EU educational policy, process questions and related concepts are described in detail. The analytical part focuses on implementing educational programmes, on analysing international activities at the Faculty of Business and Management, and on bilateral contracts. The key part of this study analyses an inquiry conducted on a sample of 95 students of the Faculty who participated in mobility programmes. Interesting results were obtained about their motivation for studying abroad, their comparison of the support provided by the home university with that provided by the university abroad, and their personal appraisal of the stay. Finally, on the basis of the information obtained, suggestions are made to optimize the mobility process and increase the participation of students in it.

  • Název v anglickém jazyce

    Process Analysis of Educational Programs and Their Optimization According to the Educational Policy of European Union

  • Popis výsledku anglicky

    The study is concerned with analysing the process of implementing educational programs and optimizing it for the Erasmus mobility programme students and the free movers. In its first part, educational programs, the EU educational policy, process questions and related concepts are described in detail. The analytical part focuses on implementing educational programmes, on analysing international activities at the Faculty of Business and Management, and on bilateral contracts. The key part of this study analyses an inquiry conducted on a sample of 95 students of the Faculty who participated in mobility programmes. Interesting results were obtained about their motivation for studying abroad, their comparison of the support provided by the home university with that provided by the university abroad, and their personal appraisal of the stay. Finally, on the basis of the information obtained, suggestions are made to optimize the mobility process and increase the participation of students in it.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Horizont in Industry, Business and Education

  • ISBN

    978-960-99889-1-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    55-61

  • Název nakladatele

    TEI of Crete

  • Místo vydání

    Corfu

  • Místo konání akce

    Corfu

  • Datum konání akce

    25. 8. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku