Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Generic stakeholder strategy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F12%3APU98826" target="_blank" >RIV/00216305:26510/12:PU98826 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Generic stakeholder strategy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the present time of constant changes, globalization, technological progress and fast changing market is for company increasingly difficult to orientate in the highly competitive environment. Except customers, who are key elements of marketing strategies, there are other interest groups (stakeholders) who come into relationship with company and who more or less influence the future development and performance of the company. Stakeholder approach recognizes importance of all groups or individual who are in a relationship with company. Basic question of this approach is who or what are stakeholders and what responsibilities does the company have to have to these interest groups. Part of stakeholders approach is relationship marketing, which make up oneof the important component for formulation marketing strategies. Each company that wants to succeed at the market should have chosen marketing strategy which would support the overall strategy of company.

  • Název v anglickém jazyce

    Generic stakeholder strategy

  • Popis výsledku anglicky

    In the present time of constant changes, globalization, technological progress and fast changing market is for company increasingly difficult to orientate in the highly competitive environment. Except customers, who are key elements of marketing strategies, there are other interest groups (stakeholders) who come into relationship with company and who more or less influence the future development and performance of the company. Stakeholder approach recognizes importance of all groups or individual who are in a relationship with company. Basic question of this approach is who or what are stakeholders and what responsibilities does the company have to have to these interest groups. Part of stakeholders approach is relationship marketing, which make up oneof the important component for formulation marketing strategies. Each company that wants to succeed at the market should have chosen marketing strategy which would support the overall strategy of company.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and management-2007

  • ISSN

    1822-6515

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    665-669

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus