Organizational Culture Content of the Manufacturing Companies in Austria and the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F14%3APU110506" target="_blank" >RIV/00216305:26510/14:PU110506 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Organizational Culture Content of the Manufacturing Companies in Austria and the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The main focus of this scientific article is organizational culture that represents very complicated and complex social phenomenon. Organizational culture is understood as the set of basic assumptions, values, standards, and artifacts, shared in the company in long-term horizon. The main objective of empirical research was to map organizational culture content in manufacturing companies in the Czech Republic and Austria. The content of organizational culture in the selected level of analysis was identified by means of qualitative methods: individual interviews and focus group discussions.
Název v anglickém jazyce
Organizational Culture Content of the Manufacturing Companies in Austria and the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The main focus of this scientific article is organizational culture that represents very complicated and complex social phenomenon. Organizational culture is understood as the set of basic assumptions, values, standards, and artifacts, shared in the company in long-term horizon. The main objective of empirical research was to map organizational culture content in manufacturing companies in the Czech Republic and Austria. The content of organizational culture in the selected level of analysis was identified by means of qualitative methods: individual interviews and focus group discussions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journalism and Mass Communication
ISSN
2160-6579
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
585-592
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—