Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Can we advertise by the same way internationally? Cultural insight to France, the United Kingdom and the United States of America.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F15%3APU114667" target="_blank" >RIV/00216305:26510/15:PU114667 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sets.cz" target="_blank" >http://www.sets.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Can we advertise by the same way internationally? Cultural insight to France, the United Kingdom and the United States of America.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with various approaches of cross-culture advertising in different culture environments. The aim of the paper is to compare national advertising style especially in the selected countries of Europe (France and the United Kingdom) and the United States of America. Does some cultural proximity mean that the same advertising pattern can be used also for other country and where are the limits or opportunities for advertisers/companies? Citation analysis is performed on base of secondary research of recent scientifi c articles published in major marketing and business journals for last years and theoretical background published in key literature in these areas. The paper is based on different methodology of Geert Hofstede, Marieke de Mooij and Fons Trompenaars.

  • Název v anglickém jazyce

    Can we advertise by the same way internationally? Cultural insight to France, the United Kingdom and the United States of America.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with various approaches of cross-culture advertising in different culture environments. The aim of the paper is to compare national advertising style especially in the selected countries of Europe (France and the United Kingdom) and the United States of America. Does some cultural proximity mean that the same advertising pattern can be used also for other country and where are the limits or opportunities for advertisers/companies? Citation analysis is performed on base of secondary research of recent scientifi c articles published in major marketing and business journals for last years and theoretical background published in key literature in these areas. The paper is based on different methodology of Geert Hofstede, Marieke de Mooij and Fons Trompenaars.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia&Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    166-175

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus