Can we advertise by the same way internationally? Cultural insight to France, the United Kingdom and the United States of America.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F15%3APU114667" target="_blank" >RIV/00216305:26510/15:PU114667 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sets.cz" target="_blank" >http://www.sets.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Can we advertise by the same way internationally? Cultural insight to France, the United Kingdom and the United States of America.
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with various approaches of cross-culture advertising in different culture environments. The aim of the paper is to compare national advertising style especially in the selected countries of Europe (France and the United Kingdom) and the United States of America. Does some cultural proximity mean that the same advertising pattern can be used also for other country and where are the limits or opportunities for advertisers/companies? Citation analysis is performed on base of secondary research of recent scientifi c articles published in major marketing and business journals for last years and theoretical background published in key literature in these areas. The paper is based on different methodology of Geert Hofstede, Marieke de Mooij and Fons Trompenaars.
Název v anglickém jazyce
Can we advertise by the same way internationally? Cultural insight to France, the United Kingdom and the United States of America.
Popis výsledku anglicky
The paper deals with various approaches of cross-culture advertising in different culture environments. The aim of the paper is to compare national advertising style especially in the selected countries of Europe (France and the United Kingdom) and the United States of America. Does some cultural proximity mean that the same advertising pattern can be used also for other country and where are the limits or opportunities for advertisers/companies? Citation analysis is performed on base of secondary research of recent scientifi c articles published in major marketing and business journals for last years and theoretical background published in key literature in these areas. The paper is based on different methodology of Geert Hofstede, Marieke de Mooij and Fons Trompenaars.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia&Societas
ISSN
1801-7118
e-ISSN
—
Svazek periodika
XI
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
166-175
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—