Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Počátky české inzerce a reklamy ve Spojených státech amerických. (Inzerce a reklama v českém imigrantském tisku v USA na počátku jeho existence)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F21%3A43905665" target="_blank" >RIV/60076658:12210/21:43905665 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ff.unipo.sk/jak/aktualnecislo.html" target="_blank" >https://www.ff.unipo.sk/jak/aktualnecislo.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Počátky české inzerce a reklamy ve Spojených státech amerických. (Inzerce a reklama v českém imigrantském tisku v USA na počátku jeho existence)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá inzercí v českém imigrantském tisku ve Spojených státech amerických na samém počátku jeho existence, tj. na začátku druhé poloviny 19. století. Výskyt inzerce a její formu v čechoamerických periodikách, konkrétně ve Slowanu amerikánském a v Národních novinách, konfrontuje s inzercí vydávanou v časově odpovídajících periodikách německoamerických a českých. V inzerátech přitom sleduje jejich stránku verbální i neverbální, v ní především obraz a typografické zpracování textu. Na základě zjištěných historických skutečností formuluje příspěvek v závěru výzvu definovat reklamní styl a v české stylistice jej vymezit jako jeden z dalších samostatných funkčních stylů.

  • Název v anglickém jazyce

    The Beginnings of Czech Advertising in the United States of America

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with advertising in the Czech immigrant press in the United at the very beginning of its existence, i.e. at the beginning of the second half of the 19th century. It contrasts the occurrence and form of advertising in Czech-American periodicals, specifically in Slowan amerikánský and Národní noviny, with advertising published in the corresponding German-American and Czech periodicals. In doing so, he observes the verbal and non-verbal aspects of the advertisements, in particular the image and typographical treatment of the text. On the basis of the historical facts found, the paper concludes with a challenge to define advertising style and to define it as one of the other independent functional styles in Czech stylistics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jazyk a kultúra

  • ISSN

    1338-1148

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    51

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    89-99

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus