Počátky české inzerce a reklamy ve Spojených státech amerických. (Inzerce a reklama v českém imigrantském tisku v USA na počátku jeho existence)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F21%3A43905665" target="_blank" >RIV/60076658:12210/21:43905665 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ff.unipo.sk/jak/aktualnecislo.html" target="_blank" >https://www.ff.unipo.sk/jak/aktualnecislo.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Počátky české inzerce a reklamy ve Spojených státech amerických. (Inzerce a reklama v českém imigrantském tisku v USA na počátku jeho existence)
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá inzercí v českém imigrantském tisku ve Spojených státech amerických na samém počátku jeho existence, tj. na začátku druhé poloviny 19. století. Výskyt inzerce a její formu v čechoamerických periodikách, konkrétně ve Slowanu amerikánském a v Národních novinách, konfrontuje s inzercí vydávanou v časově odpovídajících periodikách německoamerických a českých. V inzerátech přitom sleduje jejich stránku verbální i neverbální, v ní především obraz a typografické zpracování textu. Na základě zjištěných historických skutečností formuluje příspěvek v závěru výzvu definovat reklamní styl a v české stylistice jej vymezit jako jeden z dalších samostatných funkčních stylů.
Název v anglickém jazyce
The Beginnings of Czech Advertising in the United States of America
Popis výsledku anglicky
The paper deals with advertising in the Czech immigrant press in the United at the very beginning of its existence, i.e. at the beginning of the second half of the 19th century. It contrasts the occurrence and form of advertising in Czech-American periodicals, specifically in Slowan amerikánský and Národní noviny, with advertising published in the corresponding German-American and Czech periodicals. In doing so, he observes the verbal and non-verbal aspects of the advertisements, in particular the image and typographical treatment of the text. On the basis of the historical facts found, the paper concludes with a challenge to define advertising style and to define it as one of the other independent functional styles in Czech stylistics.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jazyk a kultúra
ISSN
1338-1148
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
51
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
89-99
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—