Personnel Marketing as Perceived by HR Managers in Czech Republic: Results of a Qualitative Research Study.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F16%3APU119177" target="_blank" >RIV/00216305:26510/16:PU119177 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1339255" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1339255</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.1339255" target="_blank" >10.5281/zenodo.1339255</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Personnel Marketing as Perceived by HR Managers in Czech Republic: Results of a Qualitative Research Study.
Popis výsledku v původním jazyce
The article is devoted to the area of personnel marketing. A comprehensive review of scientific literature and articles published predominantly in personnel-oriented journals was carried out, followed by a qualitative exploratory research with the aim to explore and explain the perception of personnel marketing. Due to the lack of research in this field in Czech Republic, we have focused on Czech HR managers, more specifically, on how they understand the tasks of personnel marketing, which tools they use and whether the companies they work for try to be a preferred employer.
Název v anglickém jazyce
Personnel Marketing as Perceived by HR Managers in Czech Republic: Results of a Qualitative Research Study.
Popis výsledku anglicky
The article is devoted to the area of personnel marketing. A comprehensive review of scientific literature and articles published predominantly in personnel-oriented journals was carried out, followed by a qualitative exploratory research with the aim to explore and explain the perception of personnel marketing. Due to the lack of research in this field in Czech Republic, we have focused on Czech HR managers, more specifically, on how they understand the tasks of personnel marketing, which tools they use and whether the companies they work for try to be a preferred employer.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50602 - Public administration
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
World Academy of Science, Engineering and Technology (electronic)
ISSN
2010-376X
e-ISSN
2010-3778
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
ID - Indonéská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
2885-2889
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—