Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personnel Marketing in the Czech Economy: Past And Present

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F16%3A00003539" target="_blank" >RIV/46747885:24310/16:00003539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Personnel Marketing in the Czech Economy: Past And Present

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Derived from HR management, personnel marketing today is an independent field with a marketing view of employees as customers. The article presents a large project that identifies the emergence of personnel marketing in the world and its gradual implementation in the transforming Czech economy. Following a comprehensive review of sources, a primary study was conducted with the quantitative and qualitative collection of data to analyse the current use of personnel marketing in the Czech Republic. The study was focussed on leading Czech firms, and the result is an overview of tools used by these companies in the field of personnel marketing. The results were subjected to a statistical evaluation that assigned importance to the identified tools of personnel marketing and helped uncover latent factors.

  • Název v anglickém jazyce

    Personnel Marketing in the Czech Economy: Past And Present

  • Popis výsledku anglicky

    Derived from HR management, personnel marketing today is an independent field with a marketing view of employees as customers. The article presents a large project that identifies the emergence of personnel marketing in the world and its gradual implementation in the transforming Czech economy. Following a comprehensive review of sources, a primary study was conducted with the quantitative and qualitative collection of data to analyse the current use of personnel marketing in the Czech Republic. The study was focussed on leading Czech firms, and the result is an overview of tools used by these companies in the field of personnel marketing. The results were subjected to a statistical evaluation that assigned importance to the identified tools of personnel marketing and helped uncover latent factors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    28-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus