Personnel Marketing in the Czech Economy: Past And Present
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F16%3A00003539" target="_blank" >RIV/46747885:24310/16:00003539 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Personnel Marketing in the Czech Economy: Past And Present
Popis výsledku v původním jazyce
Derived from HR management, personnel marketing today is an independent field with a marketing view of employees as customers. The article presents a large project that identifies the emergence of personnel marketing in the world and its gradual implementation in the transforming Czech economy. Following a comprehensive review of sources, a primary study was conducted with the quantitative and qualitative collection of data to analyse the current use of personnel marketing in the Czech Republic. The study was focussed on leading Czech firms, and the result is an overview of tools used by these companies in the field of personnel marketing. The results were subjected to a statistical evaluation that assigned importance to the identified tools of personnel marketing and helped uncover latent factors.
Název v anglickém jazyce
Personnel Marketing in the Czech Economy: Past And Present
Popis výsledku anglicky
Derived from HR management, personnel marketing today is an independent field with a marketing view of employees as customers. The article presents a large project that identifies the emergence of personnel marketing in the world and its gradual implementation in the transforming Czech economy. Following a comprehensive review of sources, a primary study was conducted with the quantitative and qualitative collection of data to analyse the current use of personnel marketing in the Czech Republic. The study was focussed on leading Czech firms, and the result is an overview of tools used by these companies in the field of personnel marketing. The results were subjected to a statistical evaluation that assigned importance to the identified tools of personnel marketing and helped uncover latent factors.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
28-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—