Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Current Use of Personnel Marketing in Czech Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F18%3A00005603" target="_blank" >RIV/46747885:24310/18:00005603 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/ad-alta-journal-of-interdisciplinary-research" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ad-alta-journal-of-interdisciplinary-research</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Current Use of Personnel Marketing in Czech Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Personnel marketing is a new scientific discipline combining two classic fields - personnel management and marketing. The main idea of personnel marketing is the perception of the employee as a customer and the satisfaction of their needs and wishes. The article takes an in-depth look at current personnel marketing in the Czech Republic. Primary research is employed to identify thirteen tools of personnel marketing, and the effectiveness and frequency of use of these tools is empirically demonstrated. The relationship between the effectiveness and frequency of the tools is then statistically investigated. Differential analysis was used to establish that the frequency of use is lower than the perceived effectiveness. Regression analysis demonstrated the linear relationship between effectiveness and frequency of the use of these tools. Factor analysis was used to identify latent factors of personnel marketing tools.

  • Název v anglickém jazyce

    Current Use of Personnel Marketing in Czech Companies

  • Popis výsledku anglicky

    Personnel marketing is a new scientific discipline combining two classic fields - personnel management and marketing. The main idea of personnel marketing is the perception of the employee as a customer and the satisfaction of their needs and wishes. The article takes an in-depth look at current personnel marketing in the Czech Republic. Primary research is employed to identify thirteen tools of personnel marketing, and the effectiveness and frequency of use of these tools is empirically demonstrated. The relationship between the effectiveness and frequency of the tools is then statistically investigated. Differential analysis was used to establish that the frequency of use is lower than the perceived effectiveness. Regression analysis demonstrated the linear relationship between effectiveness and frequency of the use of these tools. Factor analysis was used to identify latent factors of personnel marketing tools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    232-239

  • Kód UT WoS článku

    000438914700044

  • EID výsledku v databázi Scopus