Digitalization as an enabler of business model dynamics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F20%3APU136414" target="_blank" >RIV/00216305:26510/20:PU136414 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.bm.vgtu.lt/index.php/verslas/2020/paper/view/562" target="_blank" >http://www.bm.vgtu.lt/index.php/verslas/2020/paper/view/562</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3846/bm.2020.562" target="_blank" >10.3846/bm.2020.562</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Digitalization as an enabler of business model dynamics
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of the articles is to answer a research question related to the extent of the impact of digitalization on a business model (BM) of a focal company. An original primary, qualitative research has been conducted. It draws on multiple, in-depth case studies on a globally active B2B incumbent manufacturing companies that recently implemented a digital platform-based customer relationship management system. The data was gathered through participative observation and semi-structured interviews with system users and project leaders. The contribution of the research is in linking the business model dynamic change with a customer relationship management system (CRMS). It identifies the element HOW - value creation - as the mainly affected element of BM of the focal company.
Název v anglickém jazyce
Digitalization as an enabler of business model dynamics
Popis výsledku anglicky
The purpose of the articles is to answer a research question related to the extent of the impact of digitalization on a business model (BM) of a focal company. An original primary, qualitative research has been conducted. It draws on multiple, in-depth case studies on a globally active B2B incumbent manufacturing companies that recently implemented a digital platform-based customer relationship management system. The data was gathered through participative observation and semi-structured interviews with system users and project leaders. The contribution of the research is in linking the business model dynamic change with a customer relationship management system (CRMS). It identifies the element HOW - value creation - as the mainly affected element of BM of the focal company.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11th International Scientific Conference "Business and Management 2020" May 7-8, 2020, Vilniums, LITHUANIA
ISBN
978-609-476-231-4
ISSN
2029-929X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
73-83
Název nakladatele
VGTU Press
Místo vydání
Vilnius, Lithuania
Místo konání akce
Vilnius
Datum konání akce
7. 5. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—