Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digitalization as an enabler of business model dynamics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F20%3APU136414" target="_blank" >RIV/00216305:26510/20:PU136414 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.bm.vgtu.lt/index.php/verslas/2020/paper/view/562" target="_blank" >http://www.bm.vgtu.lt/index.php/verslas/2020/paper/view/562</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/bm.2020.562" target="_blank" >10.3846/bm.2020.562</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digitalization as an enabler of business model dynamics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the articles is to answer a research question related to the extent of the impact of digitalization on a business model (BM) of a focal company. An original primary, qualitative research has been conducted. It draws on multiple, in-depth case studies on a globally active B2B incumbent manufacturing companies that recently implemented a digital platform-based customer relationship management system. The data was gathered through participative observation and semi-structured interviews with system users and project leaders. The contribution of the research is in linking the business model dynamic change with a customer relationship management system (CRMS). It identifies the element HOW - value creation - as the mainly affected element of BM of the focal company.

  • Název v anglickém jazyce

    Digitalization as an enabler of business model dynamics

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the articles is to answer a research question related to the extent of the impact of digitalization on a business model (BM) of a focal company. An original primary, qualitative research has been conducted. It draws on multiple, in-depth case studies on a globally active B2B incumbent manufacturing companies that recently implemented a digital platform-based customer relationship management system. The data was gathered through participative observation and semi-structured interviews with system users and project leaders. The contribution of the research is in linking the business model dynamic change with a customer relationship management system (CRMS). It identifies the element HOW - value creation - as the mainly affected element of BM of the focal company.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11th International Scientific Conference "Business and Management 2020" May 7-8, 2020, Vilniums, LITHUANIA

  • ISBN

    978-609-476-231-4

  • ISSN

    2029-929X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    73-83

  • Název nakladatele

    VGTU Press

  • Místo vydání

    Vilnius, Lithuania

  • Místo konání akce

    Vilnius

  • Datum konání akce

    7. 5. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku