Verification of Assumptions Valid Abroad on Creative Industries in the Case of the Publishing Industry in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F20%3APU139242" target="_blank" >RIV/00216305:26510/20:PU139242 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Verification of Assumptions Valid Abroad on Creative Industries in the Case of the Publishing Industry in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the article is to verify the validity of the traditional assumptions about the creative industries in the field of the publishing industry in the Czech Republic. These trends are people with a higher level of education in the creative industries, smaller sized companies operating in the creative industries and the clustering of creative industries in areas with a higher degree of urbanisation, especially in large cities
Název v anglickém jazyce
Verification of Assumptions Valid Abroad on Creative Industries in the Case of the Publishing Industry in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is to verify the validity of the traditional assumptions about the creative industries in the field of the publishing industry in the Czech Republic. These trends are people with a higher level of education in the creative industries, smaller sized companies operating in the creative industries and the clustering of creative industries in areas with a higher degree of urbanisation, especially in large cities
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50201 - Economic Theory
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů