Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relevance of Transactional Leadership in Czech Armed Forces: Case of Military Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F22%3APU146522" target="_blank" >RIV/00216305:26510/22:PU146522 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60162694:G42__/23:00558192

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vojenskerozhledy.cz/kategorie-clanku/vzdelavani-a-vycvik/relevance-transakcniho-leadershipu-os" target="_blank" >https://www.vojenskerozhledy.cz/kategorie-clanku/vzdelavani-a-vycvik/relevance-transakcniho-leadershipu-os</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3849/2336-2995.31.2022.03.101-120" target="_blank" >10.3849/2336-2995.31.2022.03.101-120</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Relevance of Transactional Leadership in Czech Armed Forces: Case of Military Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Leadership and its styles have been in the spotlight for many years. The changing military environment and demands on army readiness bring new questions and perspectives to leadership. Leaders now face constant changes and specifications of the new modern era. Concerning these changes and transformations in society and the Army, there are new demands on soldiers and leaders at all levels of the Army of the Czech Republic. This paper provides insight and muse about both transactional and transformational leadership styles and investigates an approach to these styles by Czech military students. This paper aims to identify what leadership style Czech military students prefer at the University of Defence. This research focused on evaluating the personal characteristics required for a leadership position. To verify the relevance of the gained results, we employed paired t-test.

  • Název v anglickém jazyce

    Relevance of Transactional Leadership in Czech Armed Forces: Case of Military Students

  • Popis výsledku anglicky

    Leadership and its styles have been in the spotlight for many years. The changing military environment and demands on army readiness bring new questions and perspectives to leadership. Leaders now face constant changes and specifications of the new modern era. Concerning these changes and transformations in society and the Army, there are new demands on soldiers and leaders at all levels of the Army of the Czech Republic. This paper provides insight and muse about both transactional and transformational leadership styles and investigates an approach to these styles by Czech military students. This paper aims to identify what leadership style Czech military students prefer at the University of Defence. This research focused on evaluating the personal characteristics required for a leadership position. To verify the relevance of the gained results, we employed paired t-test.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vojenské rozhledy. (Czech Military Review.) Ministerstvo obrany (AVIS) KA AD

  • ISSN

    1210-3292

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    101-120

  • Kód UT WoS článku

    000882989300006

  • EID výsledku v databázi Scopus