Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Energy efficient control of a heat pump in fully electric vehicle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26620%2F18%3APU127606" target="_blank" >RIV/00216305:26620/18:PU127606 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.traconference.eu/" target="_blank" >https://www.traconference.eu/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Energy efficient control of a heat pump in fully electric vehicle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since fully electric vehicles (FEV) do not have enough waste heat for cabin heating as internal combustion engine (ICE) vehicles and hybrid vehicles do, it is beneficial to employ a reversible heat pump in FEVs. The reversible heat pump can be used for both the cabin cooling and heating and especially under winter conditions it is able to substantially improve the FEV driving range compared to heating with PTC heater. This paper is focused on energy efficient control for the reversible heat pumps using either R1234yf or R744 refrigerant. The main goal of these control algorithms is to achieve a satisfactory passenger thermal comfort with as low as possible energy consumption.

  • Název v anglickém jazyce

    Energy efficient control of a heat pump in fully electric vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    Since fully electric vehicles (FEV) do not have enough waste heat for cabin heating as internal combustion engine (ICE) vehicles and hybrid vehicles do, it is beneficial to employ a reversible heat pump in FEVs. The reversible heat pump can be used for both the cabin cooling and heating and especially under winter conditions it is able to substantially improve the FEV driving range compared to heating with PTC heater. This paper is focused on energy efficient control for the reversible heat pumps using either R1234yf or R744 refrigerant. The main goal of these control algorithms is to achieve a satisfactory passenger thermal comfort with as low as possible energy consumption.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LQ1601" target="_blank" >LQ1601: CEITEC 2020</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů