Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Non-Linear Model Predictive Control of Cabin Temperature and Air Quality in Fully Electric Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26620%2F21%3APU138580" target="_blank" >RIV/00216305:26620/21:PU138580 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9335535" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9335535</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TVT.2021.3054170" target="_blank" >10.1109/TVT.2021.3054170</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Non-Linear Model Predictive Control of Cabin Temperature and Air Quality in Fully Electric Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes an application of Non-linear Model Predictive Control algorithms on energy efficient control of fully electric vehicle cabin temperature and air quality. Since fully electric vehicles can not utilize waste heat from a powertrain (or there is not enough waste heat) as ICE vehicles do, it is necessary to employ advanced control approaches (especially for cabin heating) due to the possible mileage lost by using energy from the batteries for cabin conditioning. The basic idea behind this is to avoid the heat losses caused by excessive air exchange and to ensure a satisfactory air quality in combination with a user defined temperature. The Non-linear Model Predictive control algorithms were successfully implemented into an Infineon AURIX Tricore microcontroller and tested within a Processor in the Loop simulation.

  • Název v anglickém jazyce

    Non-Linear Model Predictive Control of Cabin Temperature and Air Quality in Fully Electric Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes an application of Non-linear Model Predictive Control algorithms on energy efficient control of fully electric vehicle cabin temperature and air quality. Since fully electric vehicles can not utilize waste heat from a powertrain (or there is not enough waste heat) as ICE vehicles do, it is necessary to employ advanced control approaches (especially for cabin heating) due to the possible mileage lost by using energy from the batteries for cabin conditioning. The basic idea behind this is to avoid the heat losses caused by excessive air exchange and to ensure a satisfactory air quality in combination with a user defined temperature. The Non-linear Model Predictive control algorithms were successfully implemented into an Infineon AURIX Tricore microcontroller and tested within a Processor in the Loop simulation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20204 - Robotics and automatic control

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE TRANSACTIONS ON VEHICULAR TECHNOLOGY

  • ISSN

    0018-9545

  • e-ISSN

    1939-9359

  • Svazek periodika

    70

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1216-1229

  • Kód UT WoS článku

    000628913700012

  • EID výsledku v databázi Scopus