Dynamika terciárního vzdělávání a vysokoškolská legislativa: Analýza legislativy pro terciární vzdělávání v evropských zemích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F06%3A%230000031" target="_blank" >RIV/00237752:_____/06:#0000031 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dynamika terciárního vzdělávání a vysokoškolská legislativa: Analýza legislativy pro terciární vzdělávání v evropských zemích
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie zkoumá roli a význam vysokoškolské legislativy v současném vývoji terciárního vzdělávání. Rozbor vztahu mezi implementací Boloňského procesu a legislativními systémy vede k závěru, že vysokoškolská legislativa sama o sobě není nezávislým faktorem určujícím dynamiku terciárního vzdělávání. Přikláním se proto k těm přístupům, které legislativu považují pouze za jeden z nástrojů vysokoškolské politiky, který nemůže být smysluplně analyzován bez zřetele k nástrojům ostatním a ke kontextu této politiky jako celku.
Název v anglickém jazyce
Higher Education Dynamics and Legislation: An Analysis of Higher Education Legislation in Europe
Popis výsledku anglicky
In this paper, I address the role and importance of legislation in the current development of tertiary education. The analysis of the relation between the implementation of the Bologna process and the legislative systems of various European countries reveals, however, that legislation itself is not an independent factor determining the development of tertiary education. I thus conclude that legislation is only one of the instruments of the HE policy, which cannot be meaningfully analysed without regardto other instruments and to the context of this policy as a whole.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
79-94
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—