Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj sociálních kompetencí v rámci vysokoškolského vzdělání pro udržitelnou budoucnost.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F19%3AN0000017" target="_blank" >RIV/00237752:_____/19:N0000017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.icolleconference.cz/files/345-icolle-2019-fv.pdf" target="_blank" >https://www.icolleconference.cz/files/345-icolle-2019-fv.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj sociálních kompetencí v rámci vysokoškolského vzdělání pro udržitelnou budoucnost.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V našem příspěvku čtenáře seznamujeme s prvními výsledky projektu DASCHE, který je realizován v rámci programu Erasmus+. Hlavním řešitelem projektu je SGH Warsaw School of Economics.Projekt je realizován ve spolupráci Universitaet Bremen (Německo), Akademiskas Informacijas Centrs (Lotyšsko), Centra pro studium vysokého školství, v.v.i. (Česká republika), University of Durham (Spojené království) a Universiteit Twente (Nizozemsko). Cílem projektu DASCHE je analýza způsobů, jakými lze sociální kompetence formovat na vysokých školách ve vybraných evropských zemích. Projekt hledá odpovědi na otázky, zda a jak je o sociálních kompetencích uvažováno v rámci strategických dokumentů, jak se odráží rozvíjení sociálních kompetencí při zajišťování kvality vysokoškolské výuky. V našem článku chceme ukázat, jakým způsobem jsou sociální kompetence vnímané ve vybraných evropských zemích. Dále se zaměřujeme na příklady rozvíjení sociálních kompetencí na vysokých školách. Článkem také chceme otevřít diskusi o rozvoji sociálních kompetencí na vysokých školách v českém a evropském prostoru. Prezentovaná zjištění vycházejí z kvalitativního výzkumu (formou sondy), který byl prováděn v 6 evropských zemích na vybraných univerzitách. Kombinovali jsme studium dokumentů, polostrukturované rozhovory a focus groups s managementem vysokých škol, učiteli a studenty. Článek ukazuje vybrané příklady dobré praxe ve vývoji sociálních kompetencí. Na závěr přinášíme doporučení, jak pracovat s konceptem sociálních kompetencíve vysokoškolském prostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of social competences for sustainable future in higher education

  • Popis výsledku anglicky

    In our paper we present the first results of the DASCHE project, which is realized within the Erasmus + program. The project leader is the Warsaw University of Economics (Poland). The project is implemented in cooperation with Universitaet Bremen (Germany), Akademiskas Informacijas Centrs Rozvoj sociálních kompetencí v rámci vysokoškolského vzdělání pro udržitelnou budoucnost 33 (Latvia), Center for Higher Education Studies, v.v.i. (Czech Republic), University of Durham (United Kingdom), Universiteit Twente (Netherlands). The aim of the DASCHE project is to analyze the ways in which social competences can be formed at universities in selected European countries. The project seeks answers to the questions whether social competences are considered within the framework of strategic documents, how social competencies develop in the quality assurance of higher education. In this article, we would like to show how the social competences have been seen in selected European countries. Next we focus on further development of social competences at universities. The article may open a discussion about social competences at universities in the Czech and European space, which is based on the presentation of the results of a qualitative research search conducted in 6 European countries at selected universities. We combined analysis of documents, semi-structured interviews and focus groups with university management, teachers and students . Paper presents selected experiences of good practice in the development of social competences. In conclusion, we present recommendation how to work with the concept of social competences in higher education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF INTERNATIONAL CONFERENCE ICOLLE 2019 Sustainability in Education – Past, Present and Future

  • ISBN

    978-80-7509-702-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    32-40

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    17. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku