Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Two steps forward, one step back: transformation of higher education policy and reforms in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F20%3AN0000007" target="_blank" >RIV/00237752:_____/20:N0000007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://srhe.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/13603108.2020.1841689?needAccess=true&casa_token=y6YCzjFpZlQAAAAA:irj7mpz18migFFHm90zy2GuizrjsmwD3lzlPDMFSmw9f5ZysFiMyaNbWOO2ePIex3Z6Plu8jFUjtRQ" target="_blank" >https://srhe.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/13603108.2020.1841689?needAccess=true&casa_token=y6YCzjFpZlQAAAAA:irj7mpz18migFFHm90zy2GuizrjsmwD3lzlPDMFSmw9f5ZysFiMyaNbWOO2ePIex3Z6Plu8jFUjtRQ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13603108.2020.1841689" target="_blank" >10.1080/13603108.2020.1841689</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Two steps forward, one step back: transformation of higher education policy and reforms in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Higher education transformation in the Czech Republic has been aimed at increasing the competitiveness of Czech higher education institutions within the European context, as well as strengthening their role as the main sources of innovation for sustainable development in its economic and social dimensions. This transformation has undergone a turbulent development in last years. The paper elucidates some recent legislative amendments and aims of the Ministry of Education’s development plans. We also clarify some research steps that have been undertaken to shed light on the next steps in the transformation. The problem with the reform process is that many systemic undertakings come under pressure from changes in policy cycles, governmental priorities, budgeting, and socio-demographic conditions.

  • Název v anglickém jazyce

    Two steps forward, one step back: transformation of higher education policy and reforms in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Higher education transformation in the Czech Republic has been aimed at increasing the competitiveness of Czech higher education institutions within the European context, as well as strengthening their role as the main sources of innovation for sustainable development in its economic and social dimensions. This transformation has undergone a turbulent development in last years. The paper elucidates some recent legislative amendments and aims of the Ministry of Education’s development plans. We also clarify some research steps that have been undertaken to shed light on the next steps in the transformation. The problem with the reform process is that many systemic undertakings come under pressure from changes in policy cycles, governmental priorities, budgeting, and socio-demographic conditions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Perspectives: policy and practice in higher education

  • ISSN

    1460-7018

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85096133204