Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identification and comparison of the requirements placed on product managers during the recruitment process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F15%3A%230000044" target="_blank" >RIV/02819180:_____/15:#0000044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cjournal.cz/index.php?hid=clanek&bid=aktualni&cid=199&cp=" target="_blank" >http://cjournal.cz/index.php?hid=clanek&bid=aktualni&cid=199&cp=</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2015.03.08" target="_blank" >10.7441/joc.2015.03.08</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identification and comparison of the requirements placed on product managers during the recruitment process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The submitted paper is focused on personality traits and behavioural competencies of a key role bearer in product oriented marketing management, generally referred to as product management. Based on research on the field of secondary data the assumptionwas set that product manager is an example of a knowledge worker in the 21st century and that the business practice sees him as such, which has an effect on the requirements with which a candidate for this position is confronted in the recruitment process. An independent research project was conducted and it confirmed that product managers are considered to be knowledge workers and that independence and analytical thinking skills were among the most common requirements for product managers both in 2007and in 2014. A comparison of results from 2007 and 2014 also showed some differences. A statistical verification confirmed a shift in requirements in the interpersonal competency group.

  • Název v anglickém jazyce

    Identification and comparison of the requirements placed on product managers during the recruitment process

  • Popis výsledku anglicky

    The submitted paper is focused on personality traits and behavioural competencies of a key role bearer in product oriented marketing management, generally referred to as product management. Based on research on the field of secondary data the assumptionwas set that product manager is an example of a knowledge worker in the 21st century and that the business practice sees him as such, which has an effect on the requirements with which a candidate for this position is confronted in the recruitment process. An independent research project was conducted and it confirmed that product managers are considered to be knowledge workers and that independence and analytical thinking skills were among the most common requirements for product managers both in 2007and in 2014. A comparison of results from 2007 and 2014 also showed some differences. A statistical verification confirmed a shift in requirements in the interpersonal competency group.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-1728

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    110-125

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus