Creativity as a Tool of Tourism Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F20%3A%230000156" target="_blank" >RIV/02819180:_____/20:#0000156 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.igi-global.com/gateway/chapter/251063#pnlRecommendationForm" target="_blank" >https://www.igi-global.com/gateway/chapter/251063#pnlRecommendationForm</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-2469-5.ch029" target="_blank" >10.4018/978-1-7998-2469-5.ch029</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creativity as a Tool of Tourism Development
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter shows how creativity is bounded with tourism development in the destination. It points out the influence of changes in visitors? behavior on the destinations, defines creativity, and discusses the relation of culture and creativity in tourism. The chapter focuses on the relation between creativity and development of tourism in the Czech Republic?s regions in the pre-crisis, crisis and after-crisis period. The destinations were subjects to research using two multivariate methods i.e. canonical correlation analysis (CCA) and partial least squares (PLS). The chapter also makes suggestions for future studies.
Název v anglickém jazyce
Creativity as a Tool of Tourism Development
Popis výsledku anglicky
This chapter shows how creativity is bounded with tourism development in the destination. It points out the influence of changes in visitors? behavior on the destinations, defines creativity, and discusses the relation of culture and creativity in tourism. The chapter focuses on the relation between creativity and development of tourism in the Czech Republic?s regions in the pre-crisis, crisis and after-crisis period. The destinations were subjects to research using two multivariate methods i.e. canonical correlation analysis (CCA) and partial least squares (PLS). The chapter also makes suggestions for future studies.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000463" target="_blank" >TL01000463: Uplatnění neparametrických metod (DEA, FDH) k analýze a ke komparaci efektivnosti obcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Destination Management and Marketing: Breakthroughs in Research and Practice
ISBN
9781799824695
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
504-530
Počet stran knihy
1214
Název nakladatele
IGI Global
Místo vydání
USA
Kód UT WoS kapitoly
—