Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creativity as a Tool of Tourism Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F17%3AN0000012" target="_blank" >RIV/26441021:_____/17:N0000012 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.igi-global.com/chapter/creativity-as-a-tool-of-tourism-development/174517" target="_blank" >https://www.igi-global.com/chapter/creativity-as-a-tool-of-tourism-development/174517</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-2016-0.ch004" target="_blank" >10.4018/978-1-5225-2016-0.ch004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creativity as a Tool of Tourism Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter shows how creativity is bounded with tourism development in the destination. It points out the influence of changes in visitors´ behavior on the destinations, defines creativity, and discusses the relation of culture and creativity in tourism. The chapter focuses on the relation between creativity and development of tourism in the Czech Republic´s regions in the pre-crisis, crisis and after-crisis period. The destinations were subjects to research using two multivariate methods i.e. canonical correlation analysis (CCA) and partial least squares (PLS). The chapter also makes suggestions for future studies.

  • Název v anglickém jazyce

    Creativity as a Tool of Tourism Development

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter shows how creativity is bounded with tourism development in the destination. It points out the influence of changes in visitors´ behavior on the destinations, defines creativity, and discusses the relation of culture and creativity in tourism. The chapter focuses on the relation between creativity and development of tourism in the Czech Republic´s regions in the pre-crisis, crisis and after-crisis period. The destinations were subjects to research using two multivariate methods i.e. canonical correlation analysis (CCA) and partial least squares (PLS). The chapter also makes suggestions for future studies.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Driving Tourism through Creative Destinations and Activities

  • ISBN

    978-1-5225-2016-0

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    69-93

  • Počet stran knihy

    375

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    USA

  • Kód UT WoS kapitoly