Creativity as a Tool of Tourism Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F17%3AN0000012" target="_blank" >RIV/26441021:_____/17:N0000012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.igi-global.com/chapter/creativity-as-a-tool-of-tourism-development/174517" target="_blank" >https://www.igi-global.com/chapter/creativity-as-a-tool-of-tourism-development/174517</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-2016-0.ch004" target="_blank" >10.4018/978-1-5225-2016-0.ch004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creativity as a Tool of Tourism Development
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter shows how creativity is bounded with tourism development in the destination. It points out the influence of changes in visitors´ behavior on the destinations, defines creativity, and discusses the relation of culture and creativity in tourism. The chapter focuses on the relation between creativity and development of tourism in the Czech Republic´s regions in the pre-crisis, crisis and after-crisis period. The destinations were subjects to research using two multivariate methods i.e. canonical correlation analysis (CCA) and partial least squares (PLS). The chapter also makes suggestions for future studies.
Název v anglickém jazyce
Creativity as a Tool of Tourism Development
Popis výsledku anglicky
This chapter shows how creativity is bounded with tourism development in the destination. It points out the influence of changes in visitors´ behavior on the destinations, defines creativity, and discusses the relation of culture and creativity in tourism. The chapter focuses on the relation between creativity and development of tourism in the Czech Republic´s regions in the pre-crisis, crisis and after-crisis period. The destinations were subjects to research using two multivariate methods i.e. canonical correlation analysis (CCA) and partial least squares (PLS). The chapter also makes suggestions for future studies.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Driving Tourism through Creative Destinations and Activities
ISBN
978-1-5225-2016-0
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
69-93
Počet stran knihy
375
Název nakladatele
IGI Global
Místo vydání
USA
Kód UT WoS kapitoly
—