Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SPECIAL EDUCATION AS AN INSTRUMENT OF SOCIAL CHANGE IN CROATIA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F23%3A%230000107" target="_blank" >RIV/02819180:_____/23:#0000107 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://revista.fct.unesp.br/index.php/Nuances/article/view/9954/6976" target="_blank" >https://revista.fct.unesp.br/index.php/Nuances/article/view/9954/6976</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32930/nuances.v34i00.9954" target="_blank" >10.32930/nuances.v34i00.9954</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SPECIAL EDUCATION AS AN INSTRUMENT OF SOCIAL CHANGE IN CROATIA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This text will deal with the development of special pedagogy and its approach to students with developmental disabilities. The first part of the paper will describe the development of special pedagogy, its basic concepts, the development in Croatia and the challenges faced by specialists in special pedagogy in Croatia. The second part of the paper will focus on the difficulties faced by pupils in regular schools and ways in which help can be provided to pupils with different learning disabilities. Special emphasis will be placed on working with autistic students. The final part of the paper will present conclusions on the importance of special pedagogy in modern education and on the need for further development and improvement of special pedagogy in Croatia. All of the above will be supported by scientific papers and research in this field. The aim of this paper is to provide insight into various aspects of special pedagogy, especially with a focus on working with autistic pupils, in order to ensure adequate education for all pupils regardless of their developmental difficulties.

  • Název v anglickém jazyce

    SPECIAL EDUCATION AS AN INSTRUMENT OF SOCIAL CHANGE IN CROATIA

  • Popis výsledku anglicky

    This text will deal with the development of special pedagogy and its approach to students with developmental disabilities. The first part of the paper will describe the development of special pedagogy, its basic concepts, the development in Croatia and the challenges faced by specialists in special pedagogy in Croatia. The second part of the paper will focus on the difficulties faced by pupils in regular schools and ways in which help can be provided to pupils with different learning disabilities. Special emphasis will be placed on working with autistic students. The final part of the paper will present conclusions on the importance of special pedagogy in modern education and on the need for further development and improvement of special pedagogy in Croatia. All of the above will be supported by scientific papers and research in this field. The aim of this paper is to provide insight into various aspects of special pedagogy, especially with a focus on working with autistic pupils, in order to ensure adequate education for all pupils regardless of their developmental difficulties.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    NUANCES-ESTUDOS SOBRE EDUCACAO

  • ISSN

    2236-0441

  • e-ISSN

    2236-0441

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    BR - Brazilská federativní republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Kód UT WoS článku

    001035978600001

  • EID výsledku v databázi Scopus