Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Case Study: Promoting the Competitiveness of MSMEs in the Winemaking Sector Using the SPACE Matrix and CSR Principles with an Emphasis on Generation Y

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F23%3A%230000110" target="_blank" >RIV/02819180:_____/23:#0000110 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sehs.educast.cz/subdom/sehs/wp-content/uploads/2023/06/sehs_I_2023.pdf" target="_blank" >http://sehs.educast.cz/subdom/sehs/wp-content/uploads/2023/06/sehs_I_2023.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Case Study: Promoting the Competitiveness of MSMEs in the Winemaking Sector Using the SPACE Matrix and CSR Principles with an Emphasis on Generation Y

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines the wine-producing businesses’ competitive positioning. Its main aim, based on a case study, is to propose recommendations on how to consolidate their market position, yield long-term profits and boost competitiveness, taking into account the current labour market conditions. The ensuing recommendations for the two selected wineries are based on an analysis of the external and internal environment and competition mapping of the wine industry. The micro-enterprise (D) should pursue conservative strategies, i.e., market penetration, concentric diversification and cost minimization. The medium-sized company (C) is advised to adopt aggressive strategies such as new product development, diversification and backward, forward, or horizontal integration. The need to implement CSR policies has also been proved. According to the survey conducted, Generation Y respondents expect activities in the fields of work-life balance, above-standard health and safety care and environmental protection.

  • Název v anglickém jazyce

    Case Study: Promoting the Competitiveness of MSMEs in the Winemaking Sector Using the SPACE Matrix and CSR Principles with an Emphasis on Generation Y

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines the wine-producing businesses’ competitive positioning. Its main aim, based on a case study, is to propose recommendations on how to consolidate their market position, yield long-term profits and boost competitiveness, taking into account the current labour market conditions. The ensuing recommendations for the two selected wineries are based on an analysis of the external and internal environment and competition mapping of the wine industry. The micro-enterprise (D) should pursue conservative strategies, i.e., market penetration, concentric diversification and cost minimization. The medium-sized company (C) is advised to adopt aggressive strategies such as new product development, diversification and backward, forward, or horizontal integration. The need to implement CSR policies has also been proved. According to the survey conducted, Generation Y respondents expect activities in the fields of work-life balance, above-standard health and safety care and environmental protection.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Socioekonomické a humanitní studie

  • ISSN

    1804-6800

  • e-ISSN

    1804-6800

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    5-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus