Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creative abilities and digital competencies to transitioning to Business 4.0

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04130081%3A_____%2F22%3AN0000002" target="_blank" >RIV/04130081:_____/22:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0148296322007093" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0148296322007093</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.08.026" target="_blank" >10.1016/j.jbusres.2022.08.026</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creative abilities and digital competencies to transitioning to Business 4.0

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article aims to define the role of human resources in the transition to Business 4.0 and identify the re-quirements for HRM (Human Resources Management) for this role's performance. This paper determines the targeted set of characteristics of human resources (distinct traits, skills, and competencies) necessary for the transition to Business 4.0. The critical role of human resources in the changes to Business 4.0 and the conditions and requirements for HRM for this role's performance are substantiated. As a result, it is demonstrated that the value of human resources in the transition to Business 4.0 is high. This allowed us to reconsider their role from the service-like process to active participation in the creative process using digital competencies. These results necessitate an innovative approach to HRM during the transition to Business 4.0, which presupposes the pres-ervation (retention) of human resources as carriers of unique and valuable abilities, competencies, and skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Creative abilities and digital competencies to transitioning to Business 4.0

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims to define the role of human resources in the transition to Business 4.0 and identify the re-quirements for HRM (Human Resources Management) for this role's performance. This paper determines the targeted set of characteristics of human resources (distinct traits, skills, and competencies) necessary for the transition to Business 4.0. The critical role of human resources in the changes to Business 4.0 and the conditions and requirements for HRM for this role's performance are substantiated. As a result, it is demonstrated that the value of human resources in the transition to Business 4.0 is high. This allowed us to reconsider their role from the service-like process to active participation in the creative process using digital competencies. These results necessitate an innovative approach to HRM during the transition to Business 4.0, which presupposes the pres-ervation (retention) of human resources as carriers of unique and valuable abilities, competencies, and skills.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Business Research

  • ISSN

    0148-2963

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    153

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December 2022

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    401-411

  • Kód UT WoS článku

    000863232400024

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85137295569