Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

National Differences and Gender Stereotypes in Days of Empire

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F22%3A%230000800" target="_blank" >RIV/04274644:_____/22:#0000800 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-8473-6.ch043" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-8473-6.ch043</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-8473-6.ch043" target="_blank" >10.4018/978-1-7998-8473-6.ch043</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    National Differences and Gender Stereotypes in Days of Empire

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Days of Empire is a freemium mobile strategy video game developed and published by the company ONEMT, whose actual headquarters is in Fuzhou Fujian, China. The company specializes in fantasy video games mostly set in the Middle East and full of references to the history and mythology of the Arab and Turkish peoples. The objective is to provide a description of the game and to perform a qualitative analysis of the attitudes of selected players towards the game, their emotional drivers, and the financial commitment many of them undertake to achieve greater success in the game. As many discussions take place in the chat function of the game, the author is interested in stereotypes referencing the players' country of origin, gender stereotypes, and even the sexual harassment to which female players are subjected. Using the emic approach, an insider's perspective will be shown of the ways in which the players of Days of Empire look at the issues of nationalism and gender stereotypes, and the emotional connection between single individuals and a freemium game of this type.

  • Název v anglickém jazyce

    National Differences and Gender Stereotypes in Days of Empire

  • Popis výsledku anglicky

    Days of Empire is a freemium mobile strategy video game developed and published by the company ONEMT, whose actual headquarters is in Fuzhou Fujian, China. The company specializes in fantasy video games mostly set in the Middle East and full of references to the history and mythology of the Arab and Turkish peoples. The objective is to provide a description of the game and to perform a qualitative analysis of the attitudes of selected players towards the game, their emotional drivers, and the financial commitment many of them undertake to achieve greater success in the game. As many discussions take place in the chat function of the game, the author is interested in stereotypes referencing the players' country of origin, gender stereotypes, and even the sexual harassment to which female players are subjected. Using the emic approach, an insider's perspective will be shown of the ways in which the players of Days of Empire look at the issues of nationalism and gender stereotypes, and the emotional connection between single individuals and a freemium game of this type.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Handbook of Research on Advanced Research Methodologies for a Digital Society

  • ISBN

    9781799884736

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    788-799

  • Počet stran knihy

    919

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    Hershey

  • Kód UT WoS kapitoly