Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FW03010703-V4 Krokový motor pohonu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F15548180%3A_____%2F24%3AN0000001" target="_blank" >RIV/15548180:_____/24:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    FW03010703-V4 Krokový motor pohonu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mezi nejvýraznější inovace tohoto pohonu, patří především změny geometrie motoru, které měly vliv na odezvy motoru na řídící signály, zvýšení výkonu a účinnosti motoru. Na původním typu krokového motoru byla mimo jiné modifikována výška statorových plechů na 6 mm což vede k maximálnímu momentu motoru při zachování konstantní hmotnosti a řídicího proudu. Pro dosažení aplikací požadovaného momentu je možné snížit řídící proud o cca 10 % a tím dosáhnout o 20 % nižších tepelných ztrát. Zvětšení vzduchové mezery v motoru z 50 µm na 65 µm zlepší lineární odezvu a sníží moment motoru o 5 %. Zkoušky potvrdily snížení amplitudy nelinearity o 25% a 10% redukci tepelných ztrát na motoru.

  • Název v anglickém jazyce

    FW03010703-V4 Driver

  • Popis výsledku anglicky

    Among the most significant innovations of this driver are changes in the geometry of the engine, which had an effect on the engine's responses to control signals, increasing the engine's performance and efficiency. Among other things, the height of the stator plates was modified to 6 mm on the original type of stepper motor, which leads to maximum motor torque while maintaining a constant weight and control current. To achieve the application of the required torque, it is possible to reduce the control current by approx. 10% and thereby achieve 20% lower heat losses. Increasing the motor air gap from 50 µm to 65 µm improves linear response and reduces motor torque by 5%. Tests confirmed a 25% reduction in nonlinearity amplitude and a 10% reduction in engine heat loss.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FW03010703" target="_blank" >FW03010703: Zvýšení konkurenceschopnosti 3D tisku metodou FDM</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Driver

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Zvětšení vzduchové mezery v motoru z 50 µm na 65 µm zlepší lineární odezvu a sníží moment motoru o 5 %. Snížení amplitudy nelinearity o 25% a 10% redukci tepelných ztrát na motoru.

  • Ekonomické parametry

    Výsledek byl použit pro ověření předpokladů při návrhu nového krokového pohonu.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    06662277

  • Název vlastníka

    Prusa Development a.s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem