Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of specific features of national quality assurance and higher education systems in the overall quality of higher education - A comparative analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F19194951%3A_____%2F24%3AN0000015" target="_blank" >RIV/19194951:_____/24:N0000015 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/ejed.12669" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/ejed.12669</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/ejed.12669" target="_blank" >10.1111/ejed.12669</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of specific features of national quality assurance and higher education systems in the overall quality of higher education - A comparative analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our study uses a qualitative comparative analysis method in order to assess the impact of national accreditation schemes and also other relevant features of the higher education systems of 20 OECD countries on quality of the higher education sector measured by world rankings of national higher education systems. The analysis shows that higher education systems with accreditation system focused mainly on inputs, lacking involvement of professionals in the accreditation process, having a single body granting accreditation for the respective type of institution or degree, not having English as an official language, and not allowing public universities to charge tuition fees do worse in the higher education system rankings.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of specific features of national quality assurance and higher education systems in the overall quality of higher education - A comparative analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Our study uses a qualitative comparative analysis method in order to assess the impact of national accreditation schemes and also other relevant features of the higher education systems of 20 OECD countries on quality of the higher education sector measured by world rankings of national higher education systems. The analysis shows that higher education systems with accreditation system focused mainly on inputs, lacking involvement of professionals in the accreditation process, having a single body granting accreditation for the respective type of institution or degree, not having English as an official language, and not allowing public universities to charge tuition fees do worse in the higher education system rankings.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Education

  • ISSN

    0141-8211

  • e-ISSN

    1465-3435

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    1-21

  • Kód UT WoS článku

    001230605300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85194260003