prototyp systému osvětlení letounu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24194204%3A_____%2F19%3AN0000013" target="_blank" >RIV/24194204:_____/19:N0000013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
prototyp systému osvětlení letounu
Popis výsledku v původním jazyce
Prototyp systému osvětlení letounu se skládá z následujících podsystémů: vnější osvětlení, vnitřní osvětlení. Vnější osvětlení se dále člení na: polohová světla, antikolizní světla, přistávací světla, pojížděcí světla, podvozková světla a formační světla.
Název v anglickém jazyce
lighting system prototype
Popis výsledku anglicky
External lighting includes: The navigational lights compromise a red light on the left wing tip fuel tank, a green light on the right wing tip tank and the white light on the trailing edge of the vertical fin. Both wing-tip position lights have dual functionality as white strobe anti-collision beacon. The formation lights, green electroluminescent panels, are mounted on the front, rear fuselage, wing tips and vertical fin.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG15_018%2F0004858" target="_blank" >EG15_018/0004858: Pokročilé palubní systémy letounu nové generace L-39NG</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
prototyp L-39NG výrobního čísla 16 7001
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Vnější osvětlení: a) Letoun je vybaven třemi kombinovanými jednotkami polohových a anti-kolizních světel. a.1. Světla jsou umístěna na každém koncovém oblouku křídla a špičce odtokové hrany vertikálního stabilizátoru. a.2. Polohová (navigační) světla tvoří červené světlo v levém koncovém oblouku křídla, zelené světlo v pravém koncovém oblouku křídla a bílé světlo na špičce odtokové hrany vertikálního stabilizátoru. a.3. Obě polohová (navigační) světla v koncových obloucích křídla mohou pracovat i jako antikolizní majáky a vytvářejí záblesky bílého světla. b) Bílá přistávací světla jsou umístěna v náběžné hraně obou okrajových oblouků křídla. c) Bílá pojížděcí světla jsou umístěna na přední podvozkové noze. d) Bílé světlo osvětlení vysunutého podvozku je namontováno na každé noze podvozku. Světla se rozsvítí jakmile je podvozek plně vysunut a zajištěn. e) Zelená formační světla jsou umístěna symerticky na pravé a levé straně. Světla jsou umístěna z boku na špičce, na trupu, na kýlové ploše a na koncových obloucích křídla. f) Vnější osvětlení s výjimkou přistávacích/pojížděcích světel lze ovládat pouze z panelu osvětlení v předním pilotním prostoru. g) Vnější osvětlení není kompatibilní s prostředky nočního vidění (NVG).
Ekonomické parametry
Přínosy projektu: - zvýšení konkurenceschopnosti ČR na mezinárodních trzích - zvýšení konkurenceschopnosti AVA - zajištění udržitelnosti leteckého průmyslu v ČR
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
24194204
Název vlastníka
AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—