Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

prototypy podvozků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24194204%3A_____%2F19%3AN0000014" target="_blank" >RIV/24194204:_____/19:N0000014 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    prototypy podvozků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přistávací zařízení letounu je zkonstruováno pro přistání na zpevněný a nezpevněný povrch. Slouží k pojíždění letounu po letišti, vzletu, bezpečnému přistání jak při normálním provozu, tak při provozu nouzovém. Dále slouží k tlumení rázů, brzdění a úplné zastavení letounu a pro jeho manipulaci pozemním personálem (přetah atd.). Letoun je vybaven tříkolovým zatahovatelným podvozkem příďového typu, s hydraulickým ovládáním a nízkotlakými pneumatikami. Podvozkové nohy mají jednokomorové olejo-pneumatické tlumiče.

  • Název v anglickém jazyce

    landing gear prototypes

  • Popis výsledku anglicky

    The landing gear is a hydraulically actuated, retractable, tricycle-type system, fitted with high or low pressure tyres. Each landing gear leg is equipped with a convectional hydro-pneumatic shock absorber and with a single wheel. Each main wheel is equipped with an electronically controlled, hydraulically-actuated brake unit. Braking is activated by rudder pedals control. Electronic antiskid system improves aircraft behaviour on icy and wet runways.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG15_018%2F0004858" target="_blank" >EG15_018/0004858: Pokročilé palubní systémy letounu nové generace L-39NG</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    prototyp L-39NG výrobního čísla 16 7001

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Přistávací zařízení (podvozek): a) Letoun je vybaven tříkolovým zatahovatelným podvozkem příďového typu, s hydraulickým pohonem a nízkotlakými pneumatikami. b) Každá podvozková noha je osazena olejo-pneumatickým tlumičem a jedním kolem. c) Kola hlavního podvozku jsou vybavena hydraulicky ovládanými brzdami. Brzdy jsou aktivovány pomocí sešlápnutí pedálů nožního řízení. Natáčení nožního řízení letounu při pojíždění po zemi zároveň zajišťuje natáčení příďového kola. Protiskluzový systém zlepšuje chování letounu při brždění na všech druzích povrchu VPD. d) Nouzové ovládání podvozku je aktivováno pákou nouzového vysunutí podvozku umístěnou v obou pilotních prostorech. Nouzové ovládání brzd hlavního podvozku a parkovací brždění je aktivováno pákou nouzového brždění kol, která je umístěna také v obou pilotních prostorech. Zdrojem tlakové kapaliny při nouzovém ovládání je nouzový hydraulický akumulátor. e) Konstrukce podvozku umožňuje omezený provoz z nezpevněných VPD s minimální únosností 0,8 MPa (116 psi) do maximální vzletové hmotnosti 4 680 kg (10 318 lb). Dvířka podvozku jsou vždy držena v zavřené poloze s výjimkou okamžiku zasouvání nebo vysouvání podvozku, aby se zabránilo znečištění podvozkových šachet při provozu ze znečištěných a polních VPD. V případě nouzového vysunutí podvozku zůstávají dvířka podvozku v otevřené poloze.

  • Ekonomické parametry

    Přínosy projektu: - zvýšení konkurenceschopnosti ČR na mezinárodních trzích - zvýšení konkurenceschopnosti AVA - zajištění udržitelnosti leteckého průmyslu v ČR

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    24194204

  • Název vlastníka

    AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem