Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktické modely aktivizace učících se v pedagogice a andragogice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25739018%3A_____%2F19%3AN0000007" target="_blank" >RIV/25739018:_____/19:N0000007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktické modely aktivizace učících se v pedagogice a andragogice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vychází z kontextu historie pedagogické vědy. V dějinách didaktiky registrujeme již v 18. a 19. století kritické hlasy o její spekulativnosti, normativnosti a nedostatku empirické základny poznání. Tyto názory jsou v textu dokumentovány na příkladu německých pedagogů Trappa, Zillera, Rheina a dalších. Počátky posilování empirického charakteru didaktiky registrujeme v první polovině 20. století. Postupně se rozvíjí tzv. procesní didaktika, která je v textu dokumentována díly Petersena, Klimberga, Krugera a dalších. Na tuto základnu navazovala tzv. kybernetická didaktika zosobněná názory Felixe von Cubeho. Tento koncept vykazuje určitou kompatibilitu s vývojem andragogického pojetí vyučování a učení. Příspěvek rekapituluje vybrané modely učení dospělého v podání M. S. Knowlese, P. Jarvise, D. Pratta a D. Girrosona doplněna o hypotetický model učení dospělého v podmínkách elektronizace a digitalizace výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    DIDACTIC MODELS OF ACTIVATION LEARNING IN PEDAGOGY AND ANDRAGOGY

  • Popis výsledku anglicky

    The article is based on the context of the history of pedagogical science. In the history of didactics, as early as the 18th and 19th centuries, we have been critical of its speculativeness, normativeness and lack of empirical knowledge. These views are documented in the text on the example of Trapp, Ziller, Rhein, and others. The beginnings of strengthening the empirical character of didactics are registered in the first half of the 20th century. The so-called process didactics is gradually being developed, which is documented in the text by Petersen, Klimberg, Kruger and others. This base was followed by the so-called cybernetic didactics personified by Felix von Cube. This concept has some compatibility with the development of andragogic concepts of teaching and learning. The paper summarizes selected models of adult learning by M.S. Knowles, P. Jarvis, D. Pratt and D. supplemented by a hypothetical model of adult learning in terms of electronization and digitization of teaching.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Docilita v andragogickej teórii a praxi

  • ISBN

    978-80-557-1618-3

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    32-44

  • Počet stran knihy

    120

  • Název nakladatele

    Belianum

  • Místo vydání

    Bánská Bystrica

  • Kód UT WoS kapitoly