Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmental Impact of Burning Composite Materials Used in Aircraft Construction on the Air

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25739018%3A_____%2F19%3AN0000018" target="_blank" >RIV/25739018:_____/19:N0000018 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/SK______:_____/19:N0000004

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1660-4601/16/20/4008/htm" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1660-4601/16/20/4008/htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/ijerph16204008" target="_blank" >10.3390/ijerph16204008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Environmental Impact of Burning Composite Materials Used in Aircraft Construction on the Air

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The negative impact of the air incidents and emergency situations results from the leakage of liquids into the soil and water, and the leakage of flue gases and combustion products of aircraft structural materials during fire into the air. The article deals with air pollution caused by the combustion of composite materials commonly used in general aviation. Samples of composite materials of aircraft registered in the Czech Republic were selected. These samples of composite materials were tested for flammability according to ISO 5660, where the total smoke release and total oxygen consumed parameters were assessed in the study, which has a significant impact on air quality in the case of an air incident. Based on the results of the research, the differences resulting from the diversity of the structures of the tested composite materials were found, and the most hazardous composite material was evaluated from the point of view of its impact on the air quality during combustion.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental Impact of Burning Composite Materials Used in Aircraft Construction on the Air

  • Popis výsledku anglicky

    The negative impact of the air incidents and emergency situations results from the leakage of liquids into the soil and water, and the leakage of flue gases and combustion products of aircraft structural materials during fire into the air. The article deals with air pollution caused by the combustion of composite materials commonly used in general aviation. Samples of composite materials of aircraft registered in the Czech Republic were selected. These samples of composite materials were tested for flammability according to ISO 5660, where the total smoke release and total oxygen consumed parameters were assessed in the study, which has a significant impact on air quality in the case of an air incident. Based on the results of the research, the differences resulting from the diversity of the structures of the tested composite materials were found, and the most hazardous composite material was evaluated from the point of view of its impact on the air quality during combustion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20701 - Environmental and geological engineering, geotechnics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VH20172019027" target="_blank" >VH20172019027: Simulace zásahů u leteckých nehod.</a><br>

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Environmental Research and Public Health

  • ISSN

    1660-4601

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    vol. 16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    20

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85057117862