Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the theme of marketing communication side effects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F12%3A%230000311" target="_blank" >RIV/26138077:_____/12:#0000311 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the theme of marketing communication side effects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article covers the issues of complex impacts of marketing communication on society. It focuses in particular on side effects, unwanted consequences of advertising. Based on data from an empiric survey which was focused on the target group of youngerrespondents with completed secondary and university education, it presents its findings about traceability of advertising and perception of side effects of advertising messages. It has been confirmed that a larger part of respondents does not deal withside effects of advertising; they do not know or cannot assess what are overall side effects of advertising on society. In assessment of ads promoting individual types of products, however, the side, unwanted effects are reported. However, rather negative social effects of advertising of the promoted product prevail. The achieved findings contribute to the methodology of recognition of the complex impact of marketing communication, especially of advertising, on society.

  • Název v anglickém jazyce

    On the theme of marketing communication side effects

  • Popis výsledku anglicky

    This article covers the issues of complex impacts of marketing communication on society. It focuses in particular on side effects, unwanted consequences of advertising. Based on data from an empiric survey which was focused on the target group of youngerrespondents with completed secondary and university education, it presents its findings about traceability of advertising and perception of side effects of advertising messages. It has been confirmed that a larger part of respondents does not deal withside effects of advertising; they do not know or cannot assess what are overall side effects of advertising on society. In assessment of ads promoting individual types of products, however, the side, unwanted effects are reported. However, rather negative social effects of advertising of the promoted product prevail. The achieved findings contribute to the methodology of recognition of the complex impact of marketing communication, especially of advertising, on society.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communication Today

  • ISSN

    1338-130X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    70-83

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus