Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Popis a analýza důsledku stárnutí ve výukové a examinační činnosti vysokoškolského učitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F16%3AN0000011" target="_blank" >RIV/26441021:_____/16:N0000011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.extrasystem.com/9788087570333.pdf" target="_blank" >http://www.extrasystem.com/9788087570333.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Popis a analýza důsledku stárnutí ve výukové a examinační činnosti vysokoškolského učitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výuka na vysoké škole má svá specifika, a to jak z pohledu studenta, tak i učitele – pedagoga. Cílem předloženého příspěvku je popis a analýza důsledků stárnutí ve výukové a examinační činnosti vysokoškolského učitele. Důležité je rozlišit proces „stárnutí“ učitele ze dvou úhlů pohledu. Prvním pohledem je stárnutí z hlediska věku a druhým je pak stárnutí z hlediska „pedagogické dokonalosti“. V návaznosti na cíl práce je tedy vhodné zkoumat nejen učitele začínající, ale i zkušené a konzervativní a to nejen ve výukové činnosti, ale i v činnosti examinační, která je řazena mezi nejsložitější pedagogické výkony tvořící edukační proces. Předložený příspěvek vychází z metody primární i sekundární analýzy a z osobních zkušeností autorky při výuce na vysoké škole.

  • Název v anglickém jazyce

    Description and analysis of the implications of aging in teaching and examination activity of the university teacher

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching at the university has its specifics, from the perspective of students and teachers as well. The aim of the paper is to describe and analyze the implications of aging in teaching and examination activity of the university teacher. It is important to distinguish the aging process of teachers from two points of view – regarding age and terms of pedagogical excellence. Following the aim of the paper is suitable to examine beginning teachers, but also experienced and conservative teachers. It is suitable to research them in the teaching but also in the examination activity that belongs among the most difficult pedagogical performance in the frame of the educational process. This paper is based on primary and secondary methods of analysis and on the author´s personal experience in teaching at the university.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Schola nova, quo vadis?

  • ISBN

    978-80-87570-33-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    51-57

  • Název nakladatele

    Extrasystem Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku