Popis a analýza důsledku stárnutí ve výukové a examinační činnosti vysokoškolského učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F16%3AN0000011" target="_blank" >RIV/26441021:_____/16:N0000011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.extrasystem.com/9788087570333.pdf" target="_blank" >http://www.extrasystem.com/9788087570333.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Popis a analýza důsledku stárnutí ve výukové a examinační činnosti vysokoškolského učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Výuka na vysoké škole má svá specifika, a to jak z pohledu studenta, tak i učitele – pedagoga. Cílem předloženého příspěvku je popis a analýza důsledků stárnutí ve výukové a examinační činnosti vysokoškolského učitele. Důležité je rozlišit proces „stárnutí“ učitele ze dvou úhlů pohledu. Prvním pohledem je stárnutí z hlediska věku a druhým je pak stárnutí z hlediska „pedagogické dokonalosti“. V návaznosti na cíl práce je tedy vhodné zkoumat nejen učitele začínající, ale i zkušené a konzervativní a to nejen ve výukové činnosti, ale i v činnosti examinační, která je řazena mezi nejsložitější pedagogické výkony tvořící edukační proces. Předložený příspěvek vychází z metody primární i sekundární analýzy a z osobních zkušeností autorky při výuce na vysoké škole.
Název v anglickém jazyce
Description and analysis of the implications of aging in teaching and examination activity of the university teacher
Popis výsledku anglicky
Teaching at the university has its specifics, from the perspective of students and teachers as well. The aim of the paper is to describe and analyze the implications of aging in teaching and examination activity of the university teacher. It is important to distinguish the aging process of teachers from two points of view – regarding age and terms of pedagogical excellence. Following the aim of the paper is suitable to examine beginning teachers, but also experienced and conservative teachers. It is suitable to research them in the teaching but also in the examination activity that belongs among the most difficult pedagogical performance in the frame of the educational process. This paper is based on primary and secondary methods of analysis and on the author´s personal experience in teaching at the university.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Schola nova, quo vadis?
ISBN
978-80-87570-33-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
51-57
Název nakladatele
Extrasystem Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—