Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifics of social media influencers in Peru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F18%3AN0000036" target="_blank" >RIV/26441021:_____/18:N0000036 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://systemsapproaches.vse.cz/" target="_blank" >https://systemsapproaches.vse.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18267/pr.2018.pav.2247.0-5" target="_blank" >10.18267/pr.2018.pav.2247.0-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Specifics of social media influencers in Peru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Human interaction has been revolutionized, over the last decades, by the appearance of new vehicles through which people can communicate. Digitalization era has impacted the medium through which society communicated - society involving both consumers and sellers. Brands are now updating their marketing techniques from traditional mass media to social media. A new branch, influencer marketing, has arose along with this digitalization movement. This trend is current in Peru and the way brands are now reaching their target audience is different. With a sample of five main female influencers on five different fields of expertise, content sharing is analyzed. A comparative analysis regarding engagement is performed. Findings show that although there is a low percentage of engagement, diverse brands decide for deals with influencers due to their personality and quality of audience reached.

  • Název v anglickém jazyce

    Specifics of social media influencers in Peru

  • Popis výsledku anglicky

    Human interaction has been revolutionized, over the last decades, by the appearance of new vehicles through which people can communicate. Digitalization era has impacted the medium through which society communicated - society involving both consumers and sellers. Brands are now updating their marketing techniques from traditional mass media to social media. A new branch, influencer marketing, has arose along with this digitalization movement. This trend is current in Peru and the way brands are now reaching their target audience is different. With a sample of five main female influencers on five different fields of expertise, content sharing is analyzed. A comparative analysis regarding engagement is performed. Findings show that although there is a low percentage of engagement, diverse brands decide for deals with influencers due to their personality and quality of audience reached.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    System approaches‘18 - System Perspective on Modern Media

  • ISBN

    978-80-245-2284-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    31-43

  • Název nakladatele

    University of Economics, Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku