Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ESTABLISHMENT OF AN E-SHOP IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F21%3A10152344" target="_blank" >RIV/26482789:_____/21:10152344 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mup.cz/data/files/IFRS2021-sbornik.pdf" target="_blank" >https://www.mup.cz/data/files/IFRS2021-sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ESTABLISHMENT OF AN E-SHOP IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-shops are usually used by small companies and sole traders as an easy way to enter the market in the Czech Republic. Large manufacturing companies build e-shop sales as a supplement to the mainstream product range. Besides, there are distribution companies which, on the other hand, have based their general sales concept on internet commerce with a subsequent delivery service. This paper analyzes the establishment of an e-shop on the Czech market. The author identifies the main advantages and disadvantages, discusses the strategy and gradual steps of establishing an e-shop within the local environment. The paper also analyses the legal framework for running an e-shop business according to applicable legislation in the Czech Republic. In the end, useful recommendations for success are given. This paper is the result of the Metropolitan University Prague research project no. 87-02 &quot;International Business, Financial Management and Tourism&quot; (2021) based on a grant from the Institutional fund for the Long-term Strategic Development of Research Organizations.

  • Název v anglickém jazyce

    ESTABLISHMENT OF AN E-SHOP IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    E-shops are usually used by small companies and sole traders as an easy way to enter the market in the Czech Republic. Large manufacturing companies build e-shop sales as a supplement to the mainstream product range. Besides, there are distribution companies which, on the other hand, have based their general sales concept on internet commerce with a subsequent delivery service. This paper analyzes the establishment of an e-shop on the Czech market. The author identifies the main advantages and disadvantages, discusses the strategy and gradual steps of establishing an e-shop within the local environment. The paper also analyses the legal framework for running an e-shop business according to applicable legislation in the Czech Republic. In the end, useful recommendations for success are given. This paper is the result of the Metropolitan University Prague research project no. 87-02 &quot;International Business, Financial Management and Tourism&quot; (2021) based on a grant from the Institutional fund for the Long-term Strategic Development of Research Organizations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings 9th International Scientific Conference IFRS: GLOBAL RULES &amp; LOCAL USE - BEYOND THE NUMBERS

  • ISBN

    978-80-7638-027-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    170-176

  • Název nakladatele

    Metropolitan University Prague, Prague &amp; Anglo-American University, Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 10. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku