Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Management Theories and Their Role in Management Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F23%3A10152658" target="_blank" >RIV/26482789:_____/23:10152658 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.igi-global.com/book/applying-interdisciplinarity-globalization-management-marketing/272220#table-of-contents" target="_blank" >https://www.igi-global.com/book/applying-interdisciplinarity-globalization-management-marketing/272220#table-of-contents</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-8669-3.ch006" target="_blank" >10.4018/978-1-7998-8669-3.ch006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Management Theories and Their Role in Management Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chapter 6 delves into the role of management theories and their significance in management research. It explores the interdisciplinary nature of management and its evolution milestones, emphasizing the practical solutions it offers to real-world organizational challenges within different contexts. The chapter also discusses the future of management, highlighting its increasing role in analyzing vast amounts of information and adopting a holistic approach to organizational management. It covers the development of modern management from classical thinkers to contemporary figures. The integration of management in science systems and its inclusion in various classifications are also explored. Additionally, the importance of interdisciplinarity in management and its contribution to productivity, decision-making, and goal attainment is emphasized. The chapter concludes by examining the significance of standardization in a globalized world. Last but not least, Chapter 6 underscores the crucial role of management theories in effective and socially responsible organizational management.

  • Název v anglickém jazyce

    Management Theories and Their Role in Management Research

  • Popis výsledku anglicky

    Chapter 6 delves into the role of management theories and their significance in management research. It explores the interdisciplinary nature of management and its evolution milestones, emphasizing the practical solutions it offers to real-world organizational challenges within different contexts. The chapter also discusses the future of management, highlighting its increasing role in analyzing vast amounts of information and adopting a holistic approach to organizational management. It covers the development of modern management from classical thinkers to contemporary figures. The integration of management in science systems and its inclusion in various classifications are also explored. Additionally, the importance of interdisciplinarity in management and its contribution to productivity, decision-making, and goal attainment is emphasized. The chapter concludes by examining the significance of standardization in a globalized world. Last but not least, Chapter 6 underscores the crucial role of management theories in effective and socially responsible organizational management.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Applying Interdisciplinarity to Globalization, Management, Marketing, and Accountancy Science

  • ISBN

    978-1-79988-669-3

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    166-191

  • Počet stran knihy

    310

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    USA

  • Kód UT WoS kapitoly