Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnostics of the Student's Learning Style With the Use of Modern Information Technologies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F13%3A005" target="_blank" >RIV/26867184:_____/13:005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Diagnostics of the Student's Learning Style With the Use of Modern Information Technologies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with learning styles and their initial diagnostics in the process of a student?s learning. It is focused on a method of learning styles recognition with the support of modern information technologies. The paper analyses different methodsof the learning styles diagnostics, incorporating this issue into the scientific field of artificial intelligence and presents an idea on how to diagnose a learning style by using an unconventional fuzzy logic linguistic expert system. The expert systemwas designed to diagnose learning styles of university students in adaptive compute-aided learning systems. A significant benefit is continuous numerical evaluation of a student?s degree of affiliation to all learning categories (types of student) with apossibility of simple determination of dominant and subdominant types, the use of a linguistic rule-based decision-making model which is completely transparent and open, and the use of a decision-making procedure corresponding with the p

  • Název v anglickém jazyce

    Diagnostics of the Student's Learning Style With the Use of Modern Information Technologies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with learning styles and their initial diagnostics in the process of a student?s learning. It is focused on a method of learning styles recognition with the support of modern information technologies. The paper analyses different methodsof the learning styles diagnostics, incorporating this issue into the scientific field of artificial intelligence and presents an idea on how to diagnose a learning style by using an unconventional fuzzy logic linguistic expert system. The expert systemwas designed to diagnose learning styles of university students in adaptive compute-aided learning systems. A significant benefit is continuous numerical evaluation of a student?s degree of affiliation to all learning categories (types of student) with apossibility of simple determination of dominant and subdominant types, the use of a linguistic rule-based decision-making model which is completely transparent and open, and the use of a decision-making procedure corresponding with the p

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1811" target="_blank" >GAP403/12/1811: Vývoj nekonvenčních metod manažerského rozhodování v oblasti podnikové ekonomiky a veřejné ekonomie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    174-187

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus