Diagnostics of the Student's Learning Style With the Use of Modern Information Technologies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F13%3A005" target="_blank" >RIV/26867184:_____/13:005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Diagnostics of the Student's Learning Style With the Use of Modern Information Technologies
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with learning styles and their initial diagnostics in the process of a student?s learning. It is focused on a method of learning styles recognition with the support of modern information technologies. The paper analyses different methodsof the learning styles diagnostics, incorporating this issue into the scientific field of artificial intelligence and presents an idea on how to diagnose a learning style by using an unconventional fuzzy logic linguistic expert system. The expert systemwas designed to diagnose learning styles of university students in adaptive compute-aided learning systems. A significant benefit is continuous numerical evaluation of a student?s degree of affiliation to all learning categories (types of student) with apossibility of simple determination of dominant and subdominant types, the use of a linguistic rule-based decision-making model which is completely transparent and open, and the use of a decision-making procedure corresponding with the p
Název v anglickém jazyce
Diagnostics of the Student's Learning Style With the Use of Modern Information Technologies
Popis výsledku anglicky
The paper deals with learning styles and their initial diagnostics in the process of a student?s learning. It is focused on a method of learning styles recognition with the support of modern information technologies. The paper analyses different methodsof the learning styles diagnostics, incorporating this issue into the scientific field of artificial intelligence and presents an idea on how to diagnose a learning style by using an unconventional fuzzy logic linguistic expert system. The expert systemwas designed to diagnose learning styles of university students in adaptive compute-aided learning systems. A significant benefit is continuous numerical evaluation of a student?s degree of affiliation to all learning categories (types of student) with apossibility of simple determination of dominant and subdominant types, the use of a linguistic rule-based decision-making model which is completely transparent and open, and the use of a decision-making procedure corresponding with the p
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1811" target="_blank" >GAP403/12/1811: Vývoj nekonvenčních metod manažerského rozhodování v oblasti podnikové ekonomiky a veřejné ekonomie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
174-187
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—