Situační analýza národní kultury a její vliv na výkonnost podniků ve vybraných zemích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26968631%3A_____%2F15%3A%230000103" target="_blank" >RIV/26968631:_____/15:#0000103 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Situační analýza národní kultury a její vliv na výkonnost podniků ve vybraných zemích
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto článku je analyzovat podnikatelské prostředí pomocí metodiky hodnocení národní kultury dle kritérií pana Hofstedeho a pokusit se prokázat souvislosti mezi typem národní kultury a výkoností podniků v dané kultuře. Výkonnost podniků ovlivňujevýkon dané ekonomiky, který je vyjádřen makroekonomickým ukazatelem HDP. V 21. století se ukazuje na základě mnoha výzkumů, že jedním z nejdůležitějších činitelů, který má vliv na výkonnost podniků je právě národní kultura, která ovlivňuje firemní kulturu jako nejdůležitější činitel organizační architektury podniků. Článek je proto zaměřen na provedení situační analýzy národní kultury vybraných zemí.
Název v anglickém jazyce
Situation analysis of national culture and its influence on the performance of enterprises in selected countries
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to analyze a business environment using the national culture evaluation methodology according to the criteria of Mr. Hofstede and try to establish connection between the type of national culture and production rates in the business culture. Performance of enterprises in the country is expressed by the macroeconomic indicators of GDP. In the 21 century, on the basis of many studies has been shown that one of the most important factors influencing the performance of companies currently has a national culture that influences corporate culture as the most important factor of company organizational architecture which affects their performance. The paper focuses on the implementation of national culture situational analysis of selected countries.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové trendy 2015
ISBN
978-80-87314-76-0
ISSN
2336-7431
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
152-157
Název nakladatele
Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo, s.r.o.
Místo vydání
Znojmo, Cz
Místo konání akce
Znojmo
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—