Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nudity in advertising: impact on AIDA model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27266150%3A_____%2F13%3A%230000039" target="_blank" >RIV/27266150:_____/13:#0000039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Nudity in advertising: impact on AIDA model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Use of nudity or sex in advertising is quite popular in praxis. Organisations often use sexual stimuli to attract consumers. An assumption related to it is a linear relationship between the level of nudity and sexual arousal and thus higher level of consumer´s response. We focused on different levels of nudity and the reaction of respondents. The perception of the ad, attention, interest, desire and buying intention was studied. The aim of the paper is to analyse the relationship between nudity/sex in advertising and its impact on purchase (AIDA model) together with focus on impact of gender on the perception of nudity displayed in ad (cognitive, emotional and conative dimension). We used primary questioning with four possible levels of nudity displayed in ad. The conclusiveness of the outputs and relationships obtained were supported by the tools of descriptive statistics, for testing of results the analysis of correlation and factor analysis were used to review the outcomes. The resp

  • Název v anglickém jazyce

    Nudity in advertising: impact on AIDA model

  • Popis výsledku anglicky

    Use of nudity or sex in advertising is quite popular in praxis. Organisations often use sexual stimuli to attract consumers. An assumption related to it is a linear relationship between the level of nudity and sexual arousal and thus higher level of consumer´s response. We focused on different levels of nudity and the reaction of respondents. The perception of the ad, attention, interest, desire and buying intention was studied. The aim of the paper is to analyse the relationship between nudity/sex in advertising and its impact on purchase (AIDA model) together with focus on impact of gender on the perception of nudity displayed in ad (cognitive, emotional and conative dimension). We used primary questioning with four possible levels of nudity displayed in ad. The conclusiveness of the outputs and relationships obtained were supported by the tools of descriptive statistics, for testing of results the analysis of correlation and factor analysis were used to review the outcomes. The resp

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů