Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dealing with Students’ Aversion in Global Virtual Teams: Evidence from Czech Republic and Estonia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F19%3A00035448" target="_blank" >RIV/29142890:_____/19:00035448 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.atlantis-press.com/proceedings/essd-19/125913030" target="_blank" >https://www.atlantis-press.com/proceedings/essd-19/125913030</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2991/essd-19.2019.80" target="_blank" >10.2991/essd-19.2019.80</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dealing with Students’ Aversion in Global Virtual Teams: Evidence from Czech Republic and Estonia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper tackles with theories of virtual international teams and students’ different perceptions on collaborating internationally in global virtual teams (GVT) based-projects. The study sheds light on managing virtual teams that involve students from some universities around the Baltic Sea and students studying at Tallinn and Helsinki branch of the Estonian Business School. It contributes to understanding how universities and schools deal with student unwillingness and co-operation barriers, when it comes to team-based projects on the cases of Estonia, Germany and the Czech Republic and what are lessons learnt from such projects.

  • Název v anglickém jazyce

    Dealing with Students’ Aversion in Global Virtual Teams: Evidence from Czech Republic and Estonia

  • Popis výsledku anglicky

    The paper tackles with theories of virtual international teams and students’ different perceptions on collaborating internationally in global virtual teams (GVT) based-projects. The study sheds light on managing virtual teams that involve students from some universities around the Baltic Sea and students studying at Tallinn and Helsinki branch of the Estonian Business School. It contributes to understanding how universities and schools deal with student unwillingness and co-operation barriers, when it comes to team-based projects on the cases of Estonia, Germany and the Czech Republic and what are lessons learnt from such projects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Social Science, Education and Humanities Research

  • ISSN

    2352-5398

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    07

  • Stát vydavatele periodika

    CN - Čínská lidová republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    363-366

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus