Dealing with Students’ Aversion in Global Virtual Teams: Evidence from Czech Republic and Estonia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F19%3A00035448" target="_blank" >RIV/29142890:_____/19:00035448 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.atlantis-press.com/proceedings/essd-19/125913030" target="_blank" >https://www.atlantis-press.com/proceedings/essd-19/125913030</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2991/essd-19.2019.80" target="_blank" >10.2991/essd-19.2019.80</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dealing with Students’ Aversion in Global Virtual Teams: Evidence from Czech Republic and Estonia
Popis výsledku v původním jazyce
The paper tackles with theories of virtual international teams and students’ different perceptions on collaborating internationally in global virtual teams (GVT) based-projects. The study sheds light on managing virtual teams that involve students from some universities around the Baltic Sea and students studying at Tallinn and Helsinki branch of the Estonian Business School. It contributes to understanding how universities and schools deal with student unwillingness and co-operation barriers, when it comes to team-based projects on the cases of Estonia, Germany and the Czech Republic and what are lessons learnt from such projects.
Název v anglickém jazyce
Dealing with Students’ Aversion in Global Virtual Teams: Evidence from Czech Republic and Estonia
Popis výsledku anglicky
The paper tackles with theories of virtual international teams and students’ different perceptions on collaborating internationally in global virtual teams (GVT) based-projects. The study sheds light on managing virtual teams that involve students from some universities around the Baltic Sea and students studying at Tallinn and Helsinki branch of the Estonian Business School. It contributes to understanding how universities and schools deal with student unwillingness and co-operation barriers, when it comes to team-based projects on the cases of Estonia, Germany and the Czech Republic and what are lessons learnt from such projects.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advances in Social Science, Education and Humanities Research
ISSN
2352-5398
e-ISSN
—
Svazek periodika
2019
Číslo periodika v rámci svazku
07
Stát vydavatele periodika
CN - Čínská lidová republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
363-366
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—