Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer perception of retro marketing in its practical application

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F19%3A00037372" target="_blank" >RIV/29142890:_____/19:00037372 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/IJBIR.2019.103320" target="_blank" >https://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/IJBIR.2019.103320</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJBIR.2019.103320" target="_blank" >10.1504/IJBIR.2019.103320</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer perception of retro marketing in its practical application

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the outcomes of study that focused on the perception of retro packaging of products, which are also available in modern packages. The main research has three phases, and this paper introduces results of the second phase which aims at customers' perception of retro packaging. Data based on a wide questionnaire survey were analysed and relations were tested by Spearman's rank correlations and by non-parametric t-test. Results show that customer perception differs according to age groups. For retro marketing, the group of 35 years and older is an interesting segment as far as nostalgia is concerned. Also, quality and taste expectations differ by age categories. On the other side, the connections with tradition are widely inbuilt in customers' minds within all age categories.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer perception of retro marketing in its practical application

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the outcomes of study that focused on the perception of retro packaging of products, which are also available in modern packages. The main research has three phases, and this paper introduces results of the second phase which aims at customers' perception of retro packaging. Data based on a wide questionnaire survey were analysed and relations were tested by Spearman's rank correlations and by non-parametric t-test. Results show that customer perception differs according to age groups. For retro marketing, the group of 35 years and older is an interesting segment as far as nostalgia is concerned. Also, quality and taste expectations differ by age categories. On the other side, the connections with tradition are widely inbuilt in customers' minds within all age categories.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Business Innovation and Research

  • ISSN

    1751-0260

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    465-488

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85074602507