Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumers' perception on green products and services: Evidence from the Czech automotive sector

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F21%3A00041531" target="_blank" >RIV/29142890:_____/21:00041531 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://gerpisa.org/en/node/6474" target="_blank" >https://gerpisa.org/en/node/6474</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumers' perception on green products and services: Evidence from the Czech automotive sector

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Green consumers' behavior is significant in the context of value chain of business. Sustainability in Automotive plays a big role, because of EU directives, social responsible attitudes, economic efficiency etc. But, the sustainable activities without some positive consumers' response have negligible impact on value chain. Consumers should accept green products, their higher price, and sustainable distribution system of green products. Sometimes, consumers tend to search for information about a sustainability of supply chain, to confirm a greenness of their favorite products. On the other side, many consumers in Automotive do not interest in sustainability, more in technical aspects of cars. The research question is: Do the Czech consumers interest in green solutions of Automotive businesses, and do they believe in sincere efforts of manufacturers by implementation of these solutions?

  • Název v anglickém jazyce

    Consumers' perception on green products and services: Evidence from the Czech automotive sector

  • Popis výsledku anglicky

    Green consumers' behavior is significant in the context of value chain of business. Sustainability in Automotive plays a big role, because of EU directives, social responsible attitudes, economic efficiency etc. But, the sustainable activities without some positive consumers' response have negligible impact on value chain. Consumers should accept green products, their higher price, and sustainable distribution system of green products. Sometimes, consumers tend to search for information about a sustainability of supply chain, to confirm a greenness of their favorite products. On the other side, many consumers in Automotive do not interest in sustainability, more in technical aspects of cars. The research question is: Do the Czech consumers interest in green solutions of Automotive businesses, and do they believe in sincere efforts of manufacturers by implementation of these solutions?

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče