Prototyp dveřního mechanismu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29193222%3A_____%2F19%3AN0000001" target="_blank" >RIV/29193222:_____/19:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://elmesy.cz/o-spolecnosti/projekty-eu/elmesy-aplikace/" target="_blank" >https://elmesy.cz/o-spolecnosti/projekty-eu/elmesy-aplikace/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prototyp dveřního mechanismu
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem projektu byl vývoj a výzkum zcela nového řešení elektromechanického dveřního pohonu pro drážní vozidla pro rychlosti do 160 km/hod. V současné době s rozšiřováním železničních koridorů na 160 km/hod a s rozšiřováním vozového parku na tyto rychlosti vzniká i požadavek na dveřní systémy, které splňují požadavky a normy pro tyto rychlosti. V současnosti jsou převážně používané pneumatické dveřní systémy, které však obtížně splňují požadavky na bezpečnost cestujících. Navíc jsou tyto pohony nešetrné jak ke spotřebě energie, tak i ke koncovým uživatelům. Výsledkem je prototyp dveřního systému, který byl jako celek s dveřními křídly a řídicí elektronikou zkoušen a testován na stojanu, kde byly ověřovány vlastnosti pohonu a ověřovány požadavky norem.
Název v anglickém jazyce
Prototype of a door mechanism
Popis výsledku anglicky
The subject of the project was the development and research of a completely new solution of electromechanical door drive for rail vehicles for speeds up to 160 km / h. At present, with the extension of railway corridors to 160 km/h and the expansion of the rolling stock to these speeds, there is also a demand for door systems that meet the requirements and standards for these speeds. At present, pneumatic door systems are predominantly used, but they have difficulty meeting passenger safety requirements. In addition, these drives are inconvenient for both energy consumption and end users. The result is a prototype door system, which as a whole with door wings and control electronics has been tested and tested on a stand where the drive properties were verified and the requirements of the standards were verified.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG15_019%2F0005046" target="_blank" >EG15_019/0005046: Elmesy Aplikace</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
EM41ED
Číselná identifikace
VD3300 Zástavba 1kř dveřního systému
Technické parametry
Nově navržená koncepce elektromechanického systému dveří je určena pro nové vozy kolejové dopravy s rychlostí do 160 km/h, ale stejně tak může být použita i jako zajímavá alternativa náhrady starých dveřních pohonů pro repasované vozy, kde zároveň zvyšuje bezpečnost cestujících. Díky tomuto nově vyvinutému elektromechanickému systému se firmě Elmesy rozšiřují možnosti dodávek na trhu kolejových vozidel. Závěrečné shrnutí: V rámci VaV je navržen nový elektromechanický pohon typu EM41ED pro ovládání dveřního křídla včetně blokování dveřního křídla a dveřního křídla samotného pro vozy do 160 km/h. Plusy nové varianty: - Elektromechanická varianta pohonu - Nové možnosti v ovládání, nastavování provozních parametrů - Malé zástavbové rozměry ve směru do kabiny vozu - Nízká hmotnost - Tuhost celého systému - Zvýšení bezpečnosti V rámci VaV je vyroben prototypový vzorek dveřního systému, který se skládá z následujícího: - Pohon dveřního křídla vč. nového ovládání - řídící jednotky - Přídavné blokování pasivní - Přídavné blokování aktivní - Dveřní křídlo vč. mechanického zámku - Zkušební stojan
Ekonomické parametry
Zavedena výroba dveřních křídel do sériové výroby dle vyvinutého profilového systému. Tím došlo k navýšení podílu výroby o 30%.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
29193222
Název vlastníka
Elmesy s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
https://elmesy.cz/o-spolecnosti/projekty-eu/elmesy-aplikace/