Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prototyp dveřního mechanismu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29193222%3A_____%2F19%3AN0000001" target="_blank" >RIV/29193222:_____/19:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://elmesy.cz/o-spolecnosti/projekty-eu/elmesy-aplikace/" target="_blank" >https://elmesy.cz/o-spolecnosti/projekty-eu/elmesy-aplikace/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prototyp dveřního mechanismu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem projektu byl vývoj a výzkum zcela nového řešení elektromechanického dveřního pohonu pro drážní vozidla pro rychlosti do 160 km/hod. V současné době s rozšiřováním železničních koridorů na 160 km/hod a s rozšiřováním vozového parku na tyto rychlosti vzniká i požadavek na dveřní systémy, které splňují požadavky a normy pro tyto rychlosti. V současnosti jsou převážně používané pneumatické dveřní systémy, které však obtížně splňují požadavky na bezpečnost cestujících. Navíc jsou tyto pohony nešetrné jak ke spotřebě energie, tak i ke koncovým uživatelům. Výsledkem je prototyp dveřního systému, který byl jako celek s dveřními křídly a řídicí elektronikou zkoušen a testován na stojanu, kde byly ověřovány vlastnosti pohonu a ověřovány požadavky norem.

  • Název v anglickém jazyce

    Prototype of a door mechanism

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of the project was the development and research of a completely new solution of electromechanical door drive for rail vehicles for speeds up to 160 km / h. At present, with the extension of railway corridors to 160 km/h and the expansion of the rolling stock to these speeds, there is also a demand for door systems that meet the requirements and standards for these speeds. At present, pneumatic door systems are predominantly used, but they have difficulty meeting passenger safety requirements. In addition, these drives are inconvenient for both energy consumption and end users. The result is a prototype door system, which as a whole with door wings and control electronics has been tested and tested on a stand where the drive properties were verified and the requirements of the standards were verified.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG15_019%2F0005046" target="_blank" >EG15_019/0005046: Elmesy Aplikace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    EM41ED

  • Číselná identifikace

    VD3300 Zástavba 1kř dveřního systému

  • Technické parametry

    Nově navržená koncepce elektromechanického systému dveří je určena pro nové vozy kolejové dopravy s rychlostí do 160 km/h, ale stejně tak může být použita i jako zajímavá alternativa náhrady starých dveřních pohonů pro repasované vozy, kde zároveň zvyšuje bezpečnost cestujících. Díky tomuto nově vyvinutému elektromechanickému systému se firmě Elmesy rozšiřují možnosti dodávek na trhu kolejových vozidel. Závěrečné shrnutí: V rámci VaV je navržen nový elektromechanický pohon typu EM41ED pro ovládání dveřního křídla včetně blokování dveřního křídla a dveřního křídla samotného pro vozy do 160 km/h. Plusy nové varianty: - Elektromechanická varianta pohonu - Nové možnosti v ovládání, nastavování provozních parametrů - Malé zástavbové rozměry ve směru do kabiny vozu - Nízká hmotnost - Tuhost celého systému - Zvýšení bezpečnosti V rámci VaV je vyroben prototypový vzorek dveřního systému, který se skládá z následujícího: - Pohon dveřního křídla vč. nového ovládání - řídící jednotky - Přídavné blokování pasivní - Přídavné blokování aktivní - Dveřní křídlo vč. mechanického zámku - Zkušební stojan

  • Ekonomické parametry

    Zavedena výroba dveřních křídel do sériové výroby dle vyvinutého profilového systému. Tím došlo k navýšení podílu výroby o 30%.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    29193222

  • Název vlastníka

    Elmesy s.r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    https://elmesy.cz/o-spolecnosti/projekty-eu/elmesy-aplikace/