Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj kritického myšlení a porozumění čtenému při výuce dlouhého 16. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F21%3A43896363" target="_blank" >RIV/44555601:13410/21:43896363 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13430/21:43896363

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj kritického myšlení a porozumění čtenému při výuce dlouhého 16. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládána publikace (metodika) konceptualizuje dva vybrané výstupy RVP (vzdělávací obor Dějepis) za účelem vytvoření konkrétních námětů pro výuku zacílených na rozvoj kritického myšlení (metakognice) a porozumění čtenému žáků při zachování podstaty mateřské disciplíny (historie). Publikace v teoretické části seznamuje čtenáře s aktuální kurikulární reformou (RVP), didaktikou dějepisu, metakognicí a porozumění čtenému textu. Ústřední část (kvantitativně i kvalitativně) představuje 13 modelových námětů s metodikou pro učitele a pracovními listy pro žáka budovaných na základě teoretických poznatků i autory realizované intervenční studie v českém školním prostředí. Adresáti této publikace jsou nejen studenti učitelských oborů a učitelé začínající, ale i ti, kteří mají bohatou pedagogickou praxi, a rozhodli se obohatit vlastní výuku o strategie a přístupy rozvíjející kritické uvažování, metakognici a porozumění čtenému textu jejich žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing critical thinking and reading comprehension in the teaching of the "long" 16th century

  • Popis výsledku anglicky

    The present instructional manual covers two selected skills of focus in the National Curriculum ? History Education: a) of critical thinking &amp; metacognition and b) reading comprehension. Included lesson plans target on developing both skills within history classrooms. Theoretical section introduces the contemporary state of reformed National Curricula, as well as the current state of teaching history instructions, and the concepts of metacognition and reading comprehension. The empirical section contains 13 lesson plans including instructional guide for teachers and worksheets for students. All information is based on the intervention study conducted in local Czech schools complemented by the most recent empirical findings in the academic literature. The publication is addressed to interested pre-service and in-service teachers varying in their degree of teaching experience, specifically the teaching practitioners who decided to enrich their teaching repertoire with instructional strategies that promote students&apos; critical thinking, metacognition, and reading comprehension.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů