Rozvoj kritického myšlení a porozumění čtenému při výuce dlouhého 16. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F21%3A43896363" target="_blank" >RIV/44555601:13410/21:43896363 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44555601:13430/21:43896363
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj kritického myšlení a porozumění čtenému při výuce dlouhého 16. století
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládána publikace (metodika) konceptualizuje dva vybrané výstupy RVP (vzdělávací obor Dějepis) za účelem vytvoření konkrétních námětů pro výuku zacílených na rozvoj kritického myšlení (metakognice) a porozumění čtenému žáků při zachování podstaty mateřské disciplíny (historie). Publikace v teoretické části seznamuje čtenáře s aktuální kurikulární reformou (RVP), didaktikou dějepisu, metakognicí a porozumění čtenému textu. Ústřední část (kvantitativně i kvalitativně) představuje 13 modelových námětů s metodikou pro učitele a pracovními listy pro žáka budovaných na základě teoretických poznatků i autory realizované intervenční studie v českém školním prostředí. Adresáti této publikace jsou nejen studenti učitelských oborů a učitelé začínající, ale i ti, kteří mají bohatou pedagogickou praxi, a rozhodli se obohatit vlastní výuku o strategie a přístupy rozvíjející kritické uvažování, metakognici a porozumění čtenému textu jejich žáků.
Název v anglickém jazyce
Enhancing critical thinking and reading comprehension in the teaching of the "long" 16th century
Popis výsledku anglicky
The present instructional manual covers two selected skills of focus in the National Curriculum ? History Education: a) of critical thinking & metacognition and b) reading comprehension. Included lesson plans target on developing both skills within history classrooms. Theoretical section introduces the contemporary state of reformed National Curricula, as well as the current state of teaching history instructions, and the concepts of metacognition and reading comprehension. The empirical section contains 13 lesson plans including instructional guide for teachers and worksheets for students. All information is based on the intervention study conducted in local Czech schools complemented by the most recent empirical findings in the academic literature. The publication is addressed to interested pre-service and in-service teachers varying in their degree of teaching experience, specifically the teaching practitioners who decided to enrich their teaching repertoire with instructional strategies that promote students' critical thinking, metacognition, and reading comprehension.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů