Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Energy Engineering - A Syllabus for the 21st Century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F12%3A43884101" target="_blank" >RIV/44555601:13420/12:43884101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Energy Engineering - A Syllabus for the 21st Century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Energy Engineering has again become an attractive field. Students are attracted by the employment prospects fueled by the shortage of qualified professionals as well as future challenges in the field such as electric vehicles, smart grids, new sources ofenergy etc. This impacts the requirements on the curriculum of the Energy Engineering programs, because students must be provided with a skill set that will enable them to remain competitive even in distant future of 30-40 years when energy engineeringwill have completely changed, whilst they still must be ready to face the challenges of today. This paper discusses these issues and shows how a new program at the Jan Evangelista Purkyne University in Usti nad Labem, Czech Republic, attempts to addressthem. The successful increase in applicants and students over the last three years is seen as evidence that the program meets the expectations of both students and industry

  • Název v anglickém jazyce

    Energy Engineering - A Syllabus for the 21st Century

  • Popis výsledku anglicky

    Energy Engineering has again become an attractive field. Students are attracted by the employment prospects fueled by the shortage of qualified professionals as well as future challenges in the field such as electric vehicles, smart grids, new sources ofenergy etc. This impacts the requirements on the curriculum of the Energy Engineering programs, because students must be provided with a skill set that will enable them to remain competitive even in distant future of 30-40 years when energy engineeringwill have completely changed, whilst they still must be ready to face the challenges of today. This paper discusses these issues and shows how a new program at the Jan Evangelista Purkyne University in Usti nad Labem, Czech Republic, attempts to addressthem. The successful increase in applicants and students over the last three years is seen as evidence that the program meets the expectations of both students and industry

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    110-114

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus