Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

General Aspects of the Constructivist Teaching of Natural Science Subjects.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F03%3A00002346" target="_blank" >RIV/44555601:13430/03:00002346 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    General Aspects of the Constructivist Teaching of Natural Science Subjects.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At the present time we are witnessing the process of global reform in education. This especially concerns education in the natural sciences. One of the most important features of this process is an approach to education as an independent construction ofknowledge. In this report the basic aspects of constructivist conception of education in natural sciences are discussed. Educational process is described as an interaction of four factors: teacher, student, educational process and contents of education .One of basic demands of transformation is to substitute the recent conception of teaching with the model, which considers the student as an active and autonomous person. The constructivist approach in education prescribes a completely different role forteachers and students in the educational process. The teacher becomes a manager, mentor, helper. Students are active components. They independently search for, classify, analyse, rate, and criticise information. They discuss their knowled

  • Název v anglickém jazyce

    General Aspects of the Constructivist Teaching of Natural Science Subjects.

  • Popis výsledku anglicky

    At the present time we are witnessing the process of global reform in education. This especially concerns education in the natural sciences. One of the most important features of this process is an approach to education as an independent construction ofknowledge. In this report the basic aspects of constructivist conception of education in natural sciences are discussed. Educational process is described as an interaction of four factors: teacher, student, educational process and contents of education .One of basic demands of transformation is to substitute the recent conception of teaching with the model, which considers the student as an active and autonomous person. The constructivist approach in education prescribes a completely different role forteachers and students in the educational process. The teacher becomes a manager, mentor, helper. Students are active components. They independently search for, classify, analyse, rate, and criticise information. They discuss their knowled

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 1st International Journal of Teacher Education and Training Conference

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    231-237

  • Název nakladatele

    Daugavpils University

  • Místo vydání

    Daugavpils

  • Místo konání akce

    Daugavpils

  • Datum konání akce

    1. 1. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku