Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Importance of Illustrative Presentations in Teaching Chemistry by Applying Constructivist Methods.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F03%3A00002355" target="_blank" >RIV/44555601:13430/03:00002355 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Importance of Illustrative Presentations in Teaching Chemistry by Applying Constructivist Methods.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In present we are witness of reform movement proceeding in international range which especially invoke in education of nature science. Among the most important ways of this movement belong access to education like to independent construction of knowledge. In report are discussed basic aspects of constructivical conception of education in nature science. Educational process is described like interaction of four elemental factors: teacher, student, educational process and contents of education. One of basic request of transformation is to substitute recent dominant conception of teaching students with model which is more corresponding in access to student as active and autonomous person. Realisation of constructivical access in education suppose completely different role of teachers and students in educational process. Teacher in education become manager, mentor, helper. Students are then an active component in process of education. They alone find, classify, analyse, rate, criticise inf

  • Název v anglickém jazyce

    The Importance of Illustrative Presentations in Teaching Chemistry by Applying Constructivist Methods.

  • Popis výsledku anglicky

    In present we are witness of reform movement proceeding in international range which especially invoke in education of nature science. Among the most important ways of this movement belong access to education like to independent construction of knowledge. In report are discussed basic aspects of constructivical conception of education in nature science. Educational process is described like interaction of four elemental factors: teacher, student, educational process and contents of education. One of basic request of transformation is to substitute recent dominant conception of teaching students with model which is more corresponding in access to student as active and autonomous person. Realisation of constructivical access in education suppose completely different role of teachers and students in educational process. Teacher in education become manager, mentor, helper. Students are then an active component in process of education. They alone find, classify, analyse, rate, criticise inf

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Visualization in Science and Technical Education

  • ISBN

    80-7041-497-9

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    13-19

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS kapitoly