Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti konstruktivistické výuky přírodovědných předmětů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F04%3A00002638" target="_blank" >RIV/44555601:13430/04:00002638 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of Constructivist Teaching in Science

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At the present time we are witnessing the process of global reform in education. This especi-ally concerns education in the natural sciences. One of the most important features of this process is an approach to education as an independent construction ofknowledge. In this re-port the basic aspects of constructivist conception of education in natural sciences are discus-sed. Educational process is described as an interaction of four factors: teacher, student, edu-cational process and contents of education. One of basic demands of transformation is to sub-stitute the recent conception of teaching with the model, which considers the student as an active and autonomous person. The constructivist approach in education prescribes a com-pletely different role for teachers and students in the educational process. The teacher beco-mes a manager, mentor, helper. Students are active components. They independently search for, classify, analyse, rate, and criticise information. They discuss their

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Constructivist Teaching in Science

  • Popis výsledku anglicky

    At the present time we are witnessing the process of global reform in education. This especi-ally concerns education in the natural sciences. One of the most important features of this process is an approach to education as an independent construction ofknowledge. In this re-port the basic aspects of constructivist conception of education in natural sciences are discus-sed. Educational process is described as an interaction of four factors: teacher, student, edu-cational process and contents of education. One of basic demands of transformation is to sub-stitute the recent conception of teaching with the model, which considers the student as an active and autonomous person. The constructivist approach in education prescribes a com-pletely different role for teachers and students in the educational process. The teacher beco-mes a manager, mentor, helper. Students are active components. They independently search for, classify, analyse, rate, and criticise information. They discuss their

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project AIDA

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    82-88

  • Název nakladatele

    University of Malta

  • Místo vydání

    Malta

  • Místo konání akce

    Maltská republika

  • Datum konání akce

    1. 1. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku