Možnosti konstruktivistické výuky přírodovědných předmětů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F04%3A00002638" target="_blank" >RIV/44555601:13430/04:00002638 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Possibilities of Constructivist Teaching in Science
Popis výsledku v původním jazyce
At the present time we are witnessing the process of global reform in education. This especi-ally concerns education in the natural sciences. One of the most important features of this process is an approach to education as an independent construction ofknowledge. In this re-port the basic aspects of constructivist conception of education in natural sciences are discus-sed. Educational process is described as an interaction of four factors: teacher, student, edu-cational process and contents of education. One of basic demands of transformation is to sub-stitute the recent conception of teaching with the model, which considers the student as an active and autonomous person. The constructivist approach in education prescribes a com-pletely different role for teachers and students in the educational process. The teacher beco-mes a manager, mentor, helper. Students are active components. They independently search for, classify, analyse, rate, and criticise information. They discuss their
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Constructivist Teaching in Science
Popis výsledku anglicky
At the present time we are witnessing the process of global reform in education. This especi-ally concerns education in the natural sciences. One of the most important features of this process is an approach to education as an independent construction ofknowledge. In this re-port the basic aspects of constructivist conception of education in natural sciences are discus-sed. Educational process is described as an interaction of four factors: teacher, student, edu-cational process and contents of education. One of basic demands of transformation is to sub-stitute the recent conception of teaching with the model, which considers the student as an active and autonomous person. The constructivist approach in education prescribes a com-pletely different role for teachers and students in the educational process. The teacher beco-mes a manager, mentor, helper. Students are active components. They independently search for, classify, analyse, rate, and criticise information. They discuss their
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project AIDA
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
82-88
Název nakladatele
University of Malta
Místo vydání
Malta
Místo konání akce
Maltská republika
Datum konání akce
1. 1. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—